מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד לקואליציה: "מה אתם מוכנים לעשות בשביל האחדות?"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד חשף היום (שני) את חוק הגיוס של סיעתו שמטרתו להגדיל את היקף גיוס החרדים לצבא והשתלבותם בשוק העבודה.

הוא הציג את החוק אך אמר שהוא עוד לא שם אותו על שולחן הכנסת כדי שיוכלו להגיע להסכמות רחבות עם הקואליציה בהליך ההידברות.

לאחר מכן הוא נאום במליאת בכנסת. בנאומו אמר: "בשבועיים האחרונים הממשלה התחילה לדבר על אחדות העם. זה חידוש מרענן. קודם רק אמרתם לנו שנלך לעזאזל, פתאום הפסקתם, והתחלתם להגיד שחשוב מאוד לשמור על אחדות העם. אני לא ציני לגבי זה, אני מברך על זה. עדיף דיבורים על אחדות העם מאשר שכרון הכוח שהיה פה אחרי הבחירות. זה גם מה שהעם היה רוצה. זה מה שהרוב השפוי היה רוצה, שהממשלה תעבוד בלאחד, לא בלפלג. השאלה היא מה אתם מוכנים לעשות בשביל האחדות? כי אחדות העם זה לא דבר שקורה מעצמו. העם בהתפרקות, משפחות נקרעות, ילדים לא מגיעים לארוחות שבת אצל ההורים בגלל הפוליטיקה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא המשיך: "הקרע הנורא הזה מוביל אותנו לתהום. הכלכלה בהתרסקות, הבטחון נפגע, יחסי החוץ נפגעו. ההרתעה נפגעה – אויבינו מרימים ראש. החוסן הלאומי בנוי על העקרון של עם אחד, כשזה נפגע – הכל נפגע. אם אנחנו רוצים אחדות, צריך לעבוד בזה. אחדות העם נוצרת כשאנשים מוכנים לעשות דברים בשביל המדינה. הציבור הלאומי-ליברלי תמיד הבין את זה. הוא תמיד ידע שאחדות נוצרת כשאנשים מוכנים לתרום למדינה. להתגייס לצבא למשל, זו תרומה לאחדות העם. שהילדים שלך יתגייסו לצבא, לתת שלוש שנים מחייך, לפעמים להקריב את חייך. זה לא דיבור ריק. זה הדבר האמיתי. זה בדיוק לשאת בנטל החיים המשותפים למען אחדות העם".

בהתייחסו לשוויון בנטל אמר: "להיות טייס, להיות לוחם ביחידות המיוחדות, להיות קצין, לסכן את חייך, לחתום קבע, לתת שנים מהחיים שלך, גם אחרי השחרור לבוא למילואים כל פעם שקוראים לך, אפילו אם יש לך תינוק בבית, אפילו אם העסק שלך בדיוק במשבר, זו הקרבה אמיתית למען אחדות העם. לעבוד – לשלם מיסים, לדעת שהכסף שלך, שעבדת קשה בשבילו, ינוצל למטרות שאתה לא מאמין בהן. זו פעולה אמיתית למען אחדות העם. במקום שהכסף שלך ילך לילדים שלך, הוא הולך לילדים של אנשים אחרים. במקום שהכסף הזה ישפר את איכות החיים שלך, הוא ישמש לסלילת כבישים במקומות שלעולם לא תיסע בהם, לקצבאות לאנשים שלא עובדים, למטרות פוליטיות שאתה לא מסכים להן – זו חתיכת תרומה לאחדות העם".

הוא פנה שוב לקואליציה: "מה החלק שלכם? מה אתם מוכנים לעשות למען אחדות העם? לא לדבר, לעשות – פעולה אמיתית שמוכיחה שאתם מוכנים להקריב משהו למען המטרה הקדושה הזו. כי כרגע אתם בשלטון, אתם הממשלה, אצלכם הכוח, ויש רק דבר אחד שאתם צריכים לעשות למען אחדות העם. בעצם אתם אפילו לא צריכים לעשות משהו, אתם רק צריכים להמנע ממשהו. כל מה שמבקשים מכם, זה שישראל תשאר דמוקרטיה שומרת חוק. זה מדהים בעיני שבכלל צריך לבקש את זה מהממשלה, אני חשבתי שזה התפקיד הבסיסי שלה, אבל אנחנו בתקופה מטורפת לגמרי, אז גם זה השתנה".

הוא הפציר בהם: "אני מקבל את זה שזו הקרבה בעיניכם, אני מכבד את זה, אבל אם אחדות העם באמת חשובה לכם, מה שאתם צריכים לעשות בשבילה – זה רק לעצור. תעזבו את הוועדה לבחירת שופטים, אל תנסו להשתלט על בג"ץ, וזהו, זה יספיק, אתם תראו שיפור מיידי באחדות העם. כמה זה מסובך לא לעשות כלום? בדרך כלל הממשלה הזו מצטיינת בזה. תחשבו כמה זמן זה יפנה לכם. תוכלו לטפל בהמון דברים אחרים שהיום אתם לא מטפלים בהם. תוכלו לטפל בבטחון האישי, כי מספר הנרצחים במדינה הוכפל במשמרת שלכם, תוכלו לטפל ביוקר המחיה, כי יש פה דור שלם שקורס. תוכלו לטפל בגרעין האיראני. תוכלו לטפל ביחסים עם ארצות הברית".

לפיד הצהיר: "אם תעצרו הכל יתאזן. אתם תעשו את תפקידכם כממשלה, ותהיה אחדות בעם. אנחנו נמשיך להתווכח, אני אמשיך לחשוב שאתם ממשלה מזעזעת וכושלת, אבל זו תהיה מריבה על נושאים שבאמת חשובים לאזרחי ישראל, על כלכלה ועל בטחון. והכי חשוב – זו תחזור להיות מריבה בתוך המשפחה. אם תעשו את זה אולי אפילו יקרה נס, ונוכל לא רק להחזיר את אחדות העם, אלא גם להוסיף ולחזק את אחדות העם. כי אם אתם מוכנים להתאמץ על האחדות, לא רק לנאום על זה, אז נלך יחד ונכתוב חוקה לישראל, נבסס אותה על מגילת העצמאות, יהיה לנו חוזה חדש ומשופר למדינת ישראל. מדינה יהודית, דמוקרטית, מאוחדת".

צילום: דוברות יש עתיד

Back to top button