חדשות הארץמבזקים

הצלילה שהסתבכה: "לא חזר מאותה צלילה והותיר אותנו המומים, לא מבינים איך?"

היום (שבת) הותר לפרסום כי הצוללן שנקלע אתמול למצוקה בעומק הים, סמוך לחוף החשמל באילת וטבע למוות הוא אנדרי פרייברג ז"ל.

המקרה כזכור, התרחש אתמול בסביבות השעה 14:45. צוותי מד"א נקראו לחוף החשמל לאחר דיווח שהתקבל מהשיטור הימי על גבר כבן 50 שנמשה מעומק הים כשהוא מחוסר הכרה. החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

פראמדיק מד"א יוחאי דרעי סיפר: "חברנו בחוף החשמל עם סירה של השיטור הימי שחילצה אלינו את הצוללן שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהוא צלל בעומק של עשרות מטרים, נקלע למצוקה וצוללן שהיה יחד איתו הזעיק עזרה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות אבל מצבו היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות המקרה המצער, כוחות השיטור הימי פתחו בחקירת נסיבות תאונת הצלילה הקטלנית.

טביעה - חוף החשמל - אילת
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ב"משמר הים" אמרו: "אנדריי הצטרף אלינו לפני שלוש שנים ואנחנו הרווחנו צולל מצוין ואדם ערכי שהביא איתו רוח של נתינה, אכפתיות וחברות. אנדריי התנדב איפה שרק אפשר, צוללי זק"א, עמותת אתגרים, עמותת כרישים בישראל, איתנו משמר הים ובטח במקומות נוספים. תמיד הופיע עם חיוך ורצון לעזור. הים היה אהבה גדולה שלו אך הוא לא הסתפק בהנאה ממנו ושילב נתינה למען הזולת והסביבה. מותו הוא אבדה גדולה, למשפחתו, לעולם הצלילה ולצוות שלנו. תנחומים למשפחתו וחבריו. יהי זיכרון ברוך."

צילום: מתוך פייסבוק "משמר הים"

אופיר גילסון כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "יממה עברה לאחר שקבלנו את הבשורה שאנדרי פרייברג לא חזר מאותה צלילה והותיר אותנו המומים ולא מבינים איך….????? איך האיש עם הלב הענק והפנים המחויכות שנכון לעזור לכולם , תמיד עם עצה מקצועית או עם טיפ כזה או אחר, שתמיד שואל אם אפשר לעזור ? צריך משהו?… אותו איש שמחייך חיוך נבוך שצחקנו איתו אנחנו חבריו לחדר שהוא מתחרה בחברות הגדולות לייצור מטבחים עם " הנגריה הפרטית" שלו 😉, אותו איש שמתנדב בכל כך הרבה עמותות וקבוצות מתוך אהבתו לים ולסביבה , האיש שאומר עיצבנו אותי אומר זאת בכזו שלווה שלא בטוח שהוא באמת מתכוון לעצבני 🫢 יחסר… יחסר כחבר… יחסר לנו כאדם אשר דוגמה לנתינה ניתן היה ללמוד ממנו. אדם מקצועי שלקח כל משימה והפך אותה לברת ביצוע עם כושר אירגוני להפליא . אני אזכור אותך תמיד …אתה כבר חסר לי😢"

במרכז צלילה אתגרים ספדו לאנדריי ז"ל: "כואבים והמומים על לכתך בטרם עת. נתת לכל הסובבים אותך, ולנו משפחת אתגרים בפרט, מכל כולך. והנתינה שלך היתה מוחלטת ועוטפת. עולם המים היה ביתך, היית השראה עבור כולנו. תהיה חסר לנו איש יקר. נזכור אותך תמיד."

עמית זאבי חברו של אנדריי ז"ל כתב: "אנדרי לא אהב שהייתי מצלם אותו, חשש מביקורת. זו אחת התמונות הבודדות שהוא כן אהב. קשה להבין שהוא איננו. איש טוב שהתנדב ודאג לאחרים. כול כך שמח והיה גאה על העבודה החדשה שלו. אני כבר מתגעגע לחבר היקר שלי."

בזק"א הביעו צער כבד על מותו של אנדרי שהתנדב בארגון: "משפחת זק"א משתתפת באבלה הכבד והטראגי של משפחת פרייברג בהילקח מהם המתנדב היקר והמסור אנדרי ז"ל – מצוות חוד החנית של יחידת הצוללים, שנהרג בתאונת צלילה באילת ביום שישי. במעשיו הטובים תנוחמו ולא תדעו עוד צער."

באינדיגו מרכז צלילה וים אמרו: "בצער גדול נפרדים מאנדריי, חבר וצולל קבוע במועדון, אנדריי היה איש מדהים עם אישיות יוצאת דופן, תמיד נזכור את אהבתו לים, את החיוך והרצון לעזור לכולנו. יהי זכרו ברוך."

צילום: פייסבוק Tamar Hoffmann
צילום: פייסבוק Tamar Hoffmann
צילום: פייסבוק Tamar Hoffmann

גלעד ג'קובסן, חברו הקרוב כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הים היום עצוב יותר. אתמול באילת נהרג בתאונת צלילה חבר יקר. אנדרי פרייברג ז"ל. את אנדרי היכרתי בקורס דייבמאסטר במועדון אינדיגו ובילינו שעות רבות על הסירות של גילי ובצלילות שונות. מאז למדתי להכיר איש מקסים, צנוע, תמיד מחייך, תמיד מפרגן לכולם ונכון לעזור בכל דבר שצריך. תמיד היה כיף לפגוש אותו. לחבריי הצוללים, עדיין לא יודעים בדיוק מה קרה שם אבל תאונות מהסוג הזה מזכירות לכולנו שאף אחד לא חסין ושדברים יכולים להתחרבן בשניות כשאנחנו בעומק הים. צלילה היא פעילות בטוחה כל עוד זוכרים כמה היא יכולה להיות מסוכנת. תזכרו שכל צלילה היא צלילה חדשה וכל יום אתם צוללים חדשים, תקפידו על ציוד, תקפידו על נהלים, תתאמנו כמה שאפשר ותשמרו על עצמכם ואחד על השני בים ובעיקר תהיו צנועים בכל מה שקשור לים, הוא תמיד יהיה גדול מאיתנו והרבה יותר חזק מאיתנו. אף אחד לא מנצח את הים. אני תמיד אומר בקורסים שמטרת העל של כל צלילה היא לחזור. אתמול אנדרי לא חזר. תזכרו תמיד שיש מי שמחכה לכם מחוץ למים. יהי זכרו ברוך."

Back to top button