חדשות הארץמבזקים
מספר צפיות גבוהה

פרופ' בבר אילן מתריעה: "אנחנו הולכים לקטסטרופה כלכלית"

פרופ׳ אליס ברזיס, מהכלכלניות הבכירות בישראל, מרצה באוניברסיטת בר אילן וראש מרכז עזריאלי למדיניות כלכלית, דיברה השבוע בפני סטודנטים באוניברסיטה והסבירה על ההשלכות של הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

לדבריה הרפורמה המשפטית מונעת מ"מלחמת אינטרסים". היא הבהירה כי משפחה אחת ויחידה בישראל היא שתקבע מה קורה עם הרפורמה, "יש משפחה אחת ויחידה שמחליטה מה שקורה – המלך, המלכה והנסיך. ובגללם אנחנו משלמים היום את המחיר. מה הם רוצים? ברור קודם כל שלא יהיה משפט… הם רוצים להישאר בשלטון ולהעביר את זה מהאבא לבן. ויש כבר הוכחות".

פרופ' ברזיס הוסיפה כי "בסוף יהיה רע לכולנו ומי שיודע את זה יותר טוב מכולם זה – ביבי. הוא יודע היטב שכל פעם שהוא דיבר עם לארי סאמרס (שר האוצר של ארה"ב לשעבר), ולארי סאמרס אמר לו "תפסיק", הוא ידע בדיוק מה קורה. כשהוא דיבר עם חברת פיץ' ועם s&p (חברות דירוג האשראי) – הוא יודע בדיוק מה יקרה. אבל יש אינטרסים. כל הזמן שלא נגיע לנקודה שהוא יגיע למסקנה שהוא לא יצליח ושהוא הולך לאבד את השלטון עכשיו – אזי אנחנו לא נצליח כלום ולכן כל המתווים שאני שומעת עליהם לא יעזרו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"יש לנו פה בעיה מאוד מאוד גדולה, זה לא עניין של הידברות." הדגישה פרופ' ברזיס והבהירה "אנחנו הולכים לקטסטרופה כלכלית".

פרופ' ברזיס אמרה לסיום, "אני פסימית. אני מאמינה רק בדבר אחד. אנחנו חייבים להמשיך את המחאה, כי כאשר אנחנו ממשיכים את המחאה זה אומר שאנחנו פצועים אבל אנחנו עוד צועקים. ביום שאנחנו לא נצעק זה אומר שאנחנו כבר מתים. שקיבלנו את הדיקטטורה ושלא תהיה פה כלכלת ישראל. לכן אנחנו חייבים להמשיך ואנחנו חייבים במיוחד את העזרה של הצבא. הם חייבים לומר שהם לא ימשיכו על מנת שהמלך, המלכה והנסיך יבינו שאין להם פה אפשרות לעשות מאיתנו הנתינים שלהם".

צפו בדבריה המלאים של פרופ׳ אליס ברזיס באוניברסיטת בר אילן

Back to top button