חדשות הארץמבזקים

רה"מ בחידון התנ"ך: "'יחד' זה גם ראשי תיבות: יש חילוקי דעות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו היום (רביעי) בחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי בתיאטרון ירושלים.

מתוך דברי ראש הממשלה: "מזל טוב לזוכות שלנו, רואים שהן נטועות באמונה. הרבה ברכה לכן. אני רוצה לברך גם את חבר השופטים שעמלו ועזרו לנו במעמד היפה הזה. המעמד הזה הוא מעמד מכונן שצריכים להיות שותפים לו כל חלקי העם. המסע המשותף, בן אלפי השנים, של עם ישראל החל בצעד קטן אחד. אברהם אבינו, בהיותו בן 75, עזב את חרן ובעקבות הצו 'לך-לך' הגיע לארץ-ישראל. מה-75 ההוא, עד 75 הזה – 75 שנות עצמאותה של מדינת ישראל. כולנו, כל שבטי האומה, עוברים את המסע הזה יחד".

הוא הוסיף: "עכשיו 'יחד', אתם אולי יודעים, זה גם ראשי-תיבות של המילים: יש חילוקי דעות. לא על הכל אנחנו מסכימים. אבל גם כשאיננו מסכימים אנחנו תמיד נדרשים לזכור, ש-'אנשים אחים אנחנו'. אמר את זה אברהם ללוט. את הפסוק הזה 'אנשים אחים אנחנו' הזכרתי שוב ושוב בתקופה האחרונה. אלא שהתנ"ך מלמד, שיש אחים, ויש אחים. לא דומים היחסים המתוחים בין קין והבל, יצחק וישמעאל, יעקב ועשיו; ליחסים הקרובים, ההרמוניים, בין משה ואהרן. האחרונים מייצגים את המודל הרצוי: שבת אחים גם יחד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ידידות וידידים, מאברהם לרחל, מרחל למשה ואהרן, ממשה ואהרן לעזרא ונחמיה, עד אלינו – עוצמתה של שרשרת הדורות בעמנו יונקת מן הקשר הבל-יינתק אל התנ"ך. […] 'והשיב לב אבות על בנים, ולב בנים על אבותם': מבוגרים וצעירים מתאחדים סביב התנ"ך – שהוא מצפן נצחי של אהבת העם, אהבת הארץ וחזון נצח ישראל. אני מברך את כל משתתפי ומשתתפות חידון התנ"ך, ואני קורא לכם, הנערים והנערות מחוץ-לארץ, להצטרף אלינו, כאן בבית, בארץ ישראל. יש לזה סיבה אחת: כי 'טובה הארץ מאוד מאוד'. חג עצמאות שמח, מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו - חידון התנ"ך העולמי - כלת חידון התנ"ך - אמיר אוחנה - יואב קיש - שרה נתניהו
צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו - חידון התנ"ך העולמי - כלת חידון התנ"ך - אמיר אוחנה - יואב קיש
צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו - חידון התנ"ך העולמי - משה ליאון - שרה נתניהו
צילום: חיים צח, לע"מ

 

Back to top button