מבזקיםצרכנות

עורך דין מקרקעין – עריכת חוזים, ליווי וייצוג בהליכים מחוץ לבית המשפט

תחום המשפט הינו מורכב מענפים רבים, בדומה לתחום הרפואה, לא כל רופא יודע לטפל בכל חולה, כך גם בתחום המשפט. עורכי דין לנושאי מקרקעין הם המומחים בתחום עסקאות הנדל"ן והנושאים הסובבים את נושא זה על כל היבטיו המורכבים.

מהו עורך דין למקרקעין ?

עורך דין לנושאי מקרקעין הינו עורך דין אשר עבר הסמכה על ידי לשכת עורכי הדין והוא מומחה בדינים הקשורים לעולם המקרקעין. בתוך כך ניתן למנות את הנושאים הבאים בהם מתעסק עור הדין, קניה ומכירה של נכסי נדל"ן מכל סוג, דירות, מגרשים מבנים להשכרה וכדומה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משרד עורכי דין המתמחה בנדל"ן ידע גם את כל התקנות והנהלים הקשורים לוועדות האזוריות והמחוזיות, ועדות לתכנון בניה ועוד. בשנים האחרונות נכנס תחום חדש העוסק בתמ"א 38 והתחדשות עירונית. בנושאים אלו יש חובה בייצוג של עורך דין מתחום המקרקעין לטיפול בתיקים אלו.

עורך דין מקרקעין
Image by Freepik

תפקידיו של עורך דין דיני מקרקעין

לעורך הדין לנושאי מקרקעין פעולות רבות שעליון לבצע עבור לקוחותיו בית הטיפול בנכסים שלהם. הקושי בניהול תיקי מקרקעין שלרוב יש להתנהל מול מספר רשויות במקביל מה שמחייב מקצועיות וידע נרחב בתחום. משרד עורכי דין אילן פורת ושות׳ מציע את מכלול השירותים הבאים ואף שירותים רבים נוספים.

  • עריכת החוזה – עורך הדין ינסח עבור לקוחותיו את הסכמי המכר או הרכישה בכל הנוגע לנכסי נדל"ן.
  • ליווי בתהליך – מעבר להכנת ההסכם משרד עורכי דין או עורך דין מטעמו ילוו את הלקוח או הלקוחה בכל שלב במהלך התהליך.
  • ייצוג בהליכים מחוץ לבית המשפט – עסקאות נדל"ן לוקחות חלק גם מחוץ לכותלי בית המשפט, עורך הדין ילווה את הטיפול בתיק בגופים כמו רמ"י, וועדות תיכנון שונות ועוד.
  • עורך דין לענייני מקרקעין יכול גם לטפל בייפוי כוח מתמשך עבור לקוחותיו בתחומי אחריותו.

במה עוסקים דיני מקרקעין?

דיני מקרקעין באים להסדיר למעשה את כל ההתייחסויות המשפטיות, הבירוקרטיות והרגולטוריות העוסקות ברכישה ומכירה של נכסים המוגדרים כנכסי מקרקעין על כל ההיבטים הנגזרים מכך.

  • הקרקע וכל מבנה שניצב עליה, לרבות שטחים חקלאים, או שטחים בבעלות פרטית או ציבורית.
  • מכסים את הסוגיות המשפטיות הנובעות מהעיסוק בנכס וכל מה שניצב על אותה חלקת קרקע.
  • כלל הטיפול בשטרי מכר, נסחי טאבו, מיסוי מקרקעין, נמנים גם הם בתחום העיסוק של דיני מקרקעין.
  • הפשרת קרקעות ותוכניות לייעוד קרקע הם תחום שלאחרונה צבר תאוצה וגם הוא בתחום דיני המקרקעין.

חשיבותו של עו"ד למקרקעין החשיבות של עורך דין למקרקעין גדולה מאד בשל הסבך הלא פשוט שקיים בכל נושא הקניה, המכירה או ההשכרה של נכס מכל סוג. חשיבותם באה לידי ביטוי בכך שהם אמונם על הקפדה שעסקאות יתקיימו כפי שסוכמו ועל פי דרישת החוק, על אחת כמה וכמה שמדובר על קרקעות שיש להן עניין של שינוי ייעוד קרקע. חשוב גם לדעת שחוקי הנדל"ן משתנים לעיתים תכופות, לכן השימוש בשירותיו של משרד עורכי דין עשוי להיות משמעותי ביותר, היות והם הסמכות אשר מעודכנת בשינויי החוק ולא פחות חשוב, מהפסיקות הנלוות לכך בבתי המשפט.

עלות עורך דין לנושאי מקרקעין

מחיר עורך דין מקרקעין העוסקים בנושאי נדל"ן גובים ברוב המקרים שכר טרחה על פי שעה. זוהי הצורה הרווחת לשלם עבור השירותים המסופקים על ידם. משרדי עורכי דין אחרים יקבעו מחיר מוגדר לתהליך מסוים, או מחיר גבוהה יותר שיסדיר טיפול מלא בתיק מתחילתו ועד סופו בערכאות או ייצוג בגופים שונים העוסקים בתחום הנדל"ן. הדבר החשוב ביותר בכל עסקה שתסגרו הקשורה למחיר עורך הדין למקרקעין הוא השקיפות וההסכמה מראש לגבי הפרטים הבאים:

  1. מחיר לשעה , או לכלל התהליך.
  2. מה מקבלים עבור התשלום.
  3. תנאי התשלום ולוחות הזמנים.

משרד עורכי דין אילן פורת ושות׳

עם ניסיון של 45 שנים בתחום המשפט ,דיני מקרקעין וייפוי כח מתמשך נחשב משרד עורכי דין אילן פורת ושות׳ לאחד מהמשרדים המובילים בתחום בישראל. המשרד בהובלת אילן פורת, אל"מ במיל ייצג עשרות גופים ציבוריים, מועצות ועיריות וכן אנשים פרטיים באלפי תיקים לאורך השנים. הניסיון, הידע וההבנה העמוקה בתחום מעניקים את היכולת להציע את השירות המקצועי והאמין ביותר שניתן לקבל, כל זאת במחירים שווים לכל כיס, זמינות ויחס אישי לכל לקוח.

Back to top button