חדשות הארץמבזקים

ראש המועצה בטקס שנערך במקום הפיגוע: "הכאב הוא חלק מבניין העם והארץ"

כמדי שנה, קיימה היום (שלישי) מועצת בנימין ומתנ"ס בנימין טקס מרכזי באתר "יד לבנים" בצומת המשטרה הבריטית. השנה העבירו את מסכת הטקס תלמידות אולפנת שילה תחת הכותרת "שימני כחותם על ליבך".

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ נשא דברים ואמר: " הכאב העצום על הנופלים הוא אמנם חלק מבניין העם והארץ, אך הוא עמוק וצורב, מפיל וגם מרים… כיום, בדור בו עם ישראל זוכה לתחילתה של גאולה, אין גאים ושמחים מאיתנו להמשיך את חלום הדורות. לשאת את הלפיד בבניין הארץ ובפיתוחה, בבניית קהילות ובתי מדרש, ובהקמת יישובים ורחובות שימלאו בילדים ובילדות משחקים. אנו השליחים לעשות זאת כאן בחבל בנימין ובארץ ישראל כולה תוך שאנו זוכרים היטב בשם מה ומי אנו פועלים: בשם החולמים, בשם הנופלים ובשם החיים.

כאן סמוך ל"משכן שילה הקדום" בו נתחלקה ארץ ישראל לשבטים אנו זוכים לראות עין בעין בהתקדמות ובהתגשמות חזון הנביאים. אנו בבנימין, נמשיך להרחיב, לבנות, לנטוע ולהעמיק שורשים" אמר ראש המועצה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטקס סקר ארבע סיפורי נופלים: אבינועם בוכריס ז"ל שנפטר ממחלת ה-ALS לאחר שלקה במחלה עם סיום מבצע "צוק איתן" בו השתתף בשירותו הצבאי, אבי ואביטל וולנסקי הי"ד שנרצחו בפיגוע ירי בכביש 60 סמוך לעלי, אלוף משנה דרור וינברג הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בציר המתפללים בחברון ושרית פריגל הי"ד מהיישוב חשמונאים שנרצחה בפיגוע ירי בשנת 1994 בדרכה לקרית ארבע.

כבכל שנה משנת 2002, מאז אירע פיגוע טרור בצומת המשטרה הבריטית בו קיפחו את חייהם 10 ישראלים: שבעה חיילים ושלושה אזרחים, הטקס המרכזי של בנימין נערך בבית יד לבנים במשטרה הבריטית.

נציג הכנסת, ח"כ אביחי בוארון תושב עמיחי נשא דברים: "נופלים בגופם הוסיפו לבנה ועוד לבנה בבנין ישראל בארצו. נפילתם מחייבת אותנו, חובה עמוקה, להמשיך לפתח ולשמור מכל משמר את חומת ישראל – את אחדות ישראל – את מדינת ישראל, גם בימים של סער ומחלוקת. אין לנו ארץ אחרת – אין לנו עם אחר״

במועצת בנימין יצאו במיזם מרגש בו הונחו נרות זכרון על קברם של כל חללי בנימין בכל רחבי הארץ. דקות לפני תחילת הטקס ירה מחבל לעבר שלושה תושבים שרצו לזכר הנופלים ליד צומת המשטרה הבריטית. תושב היישוב עטרת נפגע באורח בינוני.

צילום: מועצה אזורית בנימין

Back to top button