חדשות הארץמבזקים

'בצלמו': "פורום משפחות שכולות פלסטיני קיבל מענק קורונה לכאורה בניגוד לחוק"

על פי חשיפה של ארגון 'בצלמו', במהלך שנת 2021, בזמן שכולנו היינו סגורים בבתים, סובלים ממשבר כלכלי ומתקשים להשיג מענק קורונה עבור האנשים והעסקים הקטנים, יש מי שקיבל מענק קורונה בגובה של 105,000₪ באופן לכאורה בלתי חוקי: פורום משפחות שכולות פלסטיני. כך טוענים בארגון 'בצלמו'.

מארגון בצלמו נמסר כי "פורום זה הינו פוליטי בהגדרתו ואינו עומד בנהלי הסיוע של קבלת המענק, שקובעים כי ארגון פוליטי אינו יקבל מענק. והפעם, לא רק שמדובר בארגון פוליטי, אלא אנטי-ישראלי."

על פי נוהל תמיכות מתקציב המדינה סעיף י סעיף 42 ד': "במקרה והתברר לוועדת התמיכות כי מוסד ציבור לא עמד בתנאים שנקבעו או לא היה זכאי מלכתחילה לתמיכה, יפעל המשרד לגביית הכספים ששולמו למוסד הציבור ביתר או את מלוא הסכומים ששולמו לו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות חשיפה זו, ארגון זכויות אדם פנה במכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וכן למנהל רשות המיסים בדרישה לבחון את מתן הסיוע לפורום המשפחות השכולות הפלסטיני ולהשיב את המענק הכספי שניתן.

במכתבו, כתב מנכ״ל הארגון שי גליק: "אין כל ספק שפורום המשפחות השכולות אשר משווה בין חיילי צה״ל למחבלים וקורא לסיום הכיבוש הינו גוף פוליטי בהגדרתו ואיננו עוסק בשום דבר אחר" ומסיים כשהוא מבקש: "נודה לך על הוראה ליועמ"ש ולחשב לבדוק זאת מחדש, להסביר כיצד ארגון שנאבק לסיום הכיבוש ומשווה בין חיילי צה"ל למחבלים הינו ארגון א-פוליטי ומקבל מענק קורונה".

שי גליק מנכ״ל בצלמו מסר: "מדובר באחד הארגונים הכי שוליים וסהרורריים, שעושה טקס זיכרון אלטרנטיבי ולא כחלק ממדינת ישראל. הוא מוזמן לקבל כסף בצורה אלטרנטיבית ולא ממדינת ישראל."

נעצרו ארבעה חשודים שיידו אבנים כשדגלי פלסטין עליהם
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button