צרכנות

טיפול בגלאוקומה – כל האפשרויות

קרדיט תמונה: depositphotos

גלאוקומה הינה מחלת עיניים נפוצה באוכלוסיה והיא אחד הגורמים המובילים לאובדן ראייה. טיפול בגלאוקומה כולל מגוון אפשרויות שאותן נציג בפניכם במייד, כמו גם את היתרון שבשילוב הרפואה הטבעית למחלות עיניים על מנת להקל על התסמינים, לעצור את ההתדרדרות המחלה ולהביא להתאוששות העין ככל שניתן.

גלאוקומה – מה זה בעצם?

במקרה של גלאוקומה, טיפול ממוקד הוא מאוד חשוב, אך לפני כן חשוב להבין מה זה בכלל גלאוקומה ולמה היא נגרמת בעצם? ובכן, גלאוקומה הינה מצב בו הלחץ התוך עיני מוגבר, מה שגורם לפגיעה בסיבי עצב הראייה ובסופו של דבר לפגיעה בראייה ועד לעיוורון מוחלט. הסיבות לעליית הלחץ התוך עיני כוללות קצב מוגבר מדי של נוזלי לשכת העין ו/או הצרה או חסימה של פתח הניקוז, שאינו מצליח לעמוד בקצב הפינוי הנדרש עבור המטופל.

ככל שהניקוז עדיין מתקיים ולא חסום בצורה קשה מדי (גלאוקומה פתוחת זווית), הרי שהמחלה מתפתחת לאיטה ולעיתים אף באופן שאינו מורגש, עד שהמטופל מתחיל להרגיש כי משהו אינו כשורה עם ראייתו. במקרים בהם הניקוז כמעט ואינו קיים (גלאוקומה צרת זווית)  אובדן הראייה אינו הדרגתי אלא מהיר במיוחד. במקרה של סוג זה של גלאוקומה, טיפול חירום באמצעות אשפוז הוא דבר שבדרך כלל לא ניתן להימנע ממנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהן הסיבות להופעת גלאוקומה?

למרות שכיחותה, הסיבה להופעת גלאוקומה אצל אנשים מסויימים באוכלוסייה עדיין אינה ידועה לחלוטין וככל הנראה מעורבת בה נטייה גנטית. יחד עם זאת, בחלק ממקרי הגלאוקומה ניתן להצביע על סיבה אפשרית להתפתחות הלחץ התוך עיני הגבוה, כגון יתר לחץ דם שאינו מאוזן, סוכרת, שימוש בתרופות מסוימות ועוד. למרות שמלבד הפגיעה בראייה לעיתים אין לגלאוקומה תסמינים מיוחדים, הרי שלעיתים כן מופיעים תסמינים עוד לפני כן, וביניהם כאבי ראש, כאבים עיניים, בחילות ועוד. במידה ואתם סובלים מתופעות אלו גשו מיידית לאבחון, שכן במקרה של גלאוקומה, טיפול מוקדם עשוי להציל את ראייתכם!

מהן האפשרויות לטיפול בגלאוקומה?

טיפול בגלאוקומה כולל בימינו מספר אפשרויות:

  • טיפות עיניים – זהו הקו הראשון של הטיפול והוא כולל שימוש בטיפות שמכילות חומרים להפחתת ייצור נוזל הלשכה, מה שמביא להפחתה בלחץ התוך עיני.
  • טיפול לייזר – טיפול בגלאוקומה באמצעות לייזר נחשב לאופציה מבטיחה עבור מי שהשימוש בתרופות לא הצליח לאזן את הלחץ התוך עיני שלו ורוצה להימנע מביצוע פעולה ניתוחית פולשנית. בשיטה זו משתמשים בקרן לייזר ממוקדת על מנת להגדיל את פתח הניקוז של נוזלי הלשכה, מה שמקל על הלחץ התוך עיני. ניתן למצוא מספר שיטות של טיפולי לייזר (Class-y, SLT, Iridotomy) כאשר כל אחד מהטיפולים מותאם לכל מטופל בהתאם לרמת החסימה של פתח הניקוז ובשלב בו נמצאת המחלה. על חלק מטיפולי הלייזר ניתן לחזור בשנית בהתאם לצורך וזאת כאשר לא הורגשה ירידה מספקת בלחץ התוך עיני.
  • טיפול גלאוקומה פולשני – במקרה של גלאוקומה טיפול פולשני-ניתוחי הוא גם אפשרות, אך רק כאשר לא הושגה שליטה על הלחץ התוך עיני באמצעות תרופות וטיפולי הלייזר. ישנן מספר אפשרויות כירורגיות לטיפול בגלאוקומה, כגון ניתוח מעקף לפתח הניקוז הסתום, השתלת צינוריות ניקוז ועוד.

טיפול טבעי בגלאוקומה

אם אתם סובלים מגלאוקומה, טיפול טבעי הוא גם אפשרות שיכולה לסייע לכם בצורה משמעותית, לצד הטיפול הרפואי שתקבלו. כשאנחנו מדברים על טיפול טבעי לגלאוקומה, אנחנו מתכוונים לרפואה סינית למחלות עיניים, אשר משלבת בתוכה אלמנטים של דיקור סיני, צריכת צמחי מרפאה והקפדה על תזונה נכונה. הטיפולים הללו ניתנים בהתאמה אישית לכל מטופל והם מסייעים להחזיר את הגוף לאיזון הנדרש ולטפל בכל גורמי הסיכון שגורמים להופעה או החמרה של גלאוקומה (יתר לחץ דם, סכרת, מצוקות רגשיות).

הרפואה הסינית למחלות עיניים עשויה לסייע לרפואה המערבית ובכל מקרה אינה מפריעה לה. היא אינה כוללת תופעות לוואי ועשויה לסייע בהאטת הידרדרות המחלה ובשיפור הראייה. לפרטים נוספים היכנסו לאתר itaysharf.com

Back to top button