בריאותמבזקים

הפראמדיק הראשי במד"א לשעבר ומנהל מחלקת הצלב האדום נפטר בפתאומיות

דודי עבאדי ז"ל, לשעבר הפראמדיק הראשי במד״א ומנהל מחלקת הצלב האדום, שהחל את דרכו בארגון מד"א בשנת 1979 הלך לעולמו. דודי נפטר בפתאומיות בשבוע שעבר בפולין. בסוף השבוע (שישי) ליוו את דודי למנוחות בבית העלמין היהודי אוקופבה בוורשה חבריו ומשפחתו. דודי עבאדי, בן 58 במותו, הותיר אחריו חלל גדול, משפחה וחברים כואבים.

לפני כ-44 שנה, החל דודי ז"ל את דרכו בארגון כמתנדב נוער בתחנת מד"א שבכרמיאל. בשנת 1988 סיים את קורס הפראמדיקים ושימש כפראמדיק במרחב אשר של מד"א והיה ממקימי שירות הטיפול הנמרץ של מד״א בכרמיאל ולאחר מכן שימש כפראמדיק הראשי במגן דוד אדום. בתפקידו האחרון בארגון, היה ממקימי ומנהלה של מחלקת הצלב האדום במד״א. לכל אורך הדרך ביצע דודי את תפקידיו מתוך מסירות אין-סופית ומקצועיות ללא לאות.

לפני כעשר שנים סיים דודי את תפקידו במד״א, ולקח על עצמו באופן רשמי תפקיד מפתח בעמותת מצעד החיים, במסגרתו סייע בשנים האחרונות בתפעולו של מצעד החיים באושוויץ. זיכרון השואה והנספים, והלקחים מהזוועות, היה בראש מעייניו של דודי 24 שעות ביממה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פראמדיקית מד"א רחלי כהן אכר, ממחלקת הצלב האדום במד"א, וחברתו הקרובה ספדה לו: "דודי היה איש מאוד מקצועי עם חזון וראייה לטווח רחוק. הוא היה איש מד"א ופראמדיק בכל רמ"ח אבריו. דודי היה איש הומניטרי, אדם שחושב בגדול ואי אפשר היה להישאר אדישים אליו. למדנו ממנו המון, היו לו הרבה מאוד תכניות וחלומות והוא עשה הרבה דברים טובים למען האנושות – בין השאר פרויקטים להקלת סבל אנושי של בני אדם בכל העולם. לדודי היו חברים טובים, מכל גווני הקשת, מכל הדתות ומכל הארצות. מעט מאוד אנשים יכולים להשאיר טביעת אצבע כל כך משמעותית ולהשפיע על חייהם של כ״כ הרבה אנשים בארץ בעולם – בכל מקום שהגיע אליו ובכל דבר שעשה. דודי היה כל-כך מוערך, בתור אדם, בתור חבר, בתור איש מקצוע – פראמדיק, והוא יחסר לנו מאוד."

בת שבע גואז, סגנית מנהל מד״א מרחב אשר במד"א סיפרה כי "דודי היה איש חייכן, לבבי ומסור – כל כך מסור למקצוע. הוא תרם המון לתחום רפואת החירום בארץ. דודי היה הפראמדיק הראשון שחנך אותי למקצוע, במקצועיות בלתי נלאית וחיוך רחב דודי האמין בכולם ועשה כל שביכולתו כדי לתרום להצלחה של כל אחד ואחת. דודי תרם כל כך הרבה להכשרות אנשי הרפואה בארץ ועשה את זה באופן אנושי וחם ביותר, הוא יחסר לכולנו."

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר: "מגן דוד אדום מרכין ראש עם פטירתו של חברנו, דודי עבאדי ז״ל. מאז החל את דרכו בארגון כמתנדב נוער דודי פעל במקצועיות ומסירות שאין כמותה, בכל תפקידיו בארגון – החל ממע"ר ועד לפראמדיק הראשי במד״א וכמנהל מחלקת הצלב האדום במד"א. גם לאחר שסיים את תפקידו במגן דוד אדום דאג דודי לשמור על יחסים קרובים ומקצועיים עם מד"א עד יומו האחרון. במסגרת תפקידו בעמותת "מצעד החיים" היה אחראי ללא מעט שיתופי פעולה למען הנצחת זיכרון הנספים והשואה. ההודעה על פטירתו הכתה בעצב ובתדהמה בעובדי ומתנדבי הארגון. יהי זכרו ברוך."

דודי עבאדי ז"ל, לשעבר הפראמדיק הראשי

Back to top button