חדשות הארץמבזקים

"אני הכי זוכר ממנו את ה'רעל בעיניים' שהיה לו לסייע לאחר והרצון לתרום"

כמדי שנה, מציינים במגן דוד אדום את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה. נציגי מד"א ישתתפו בטקסים ויניחו זרים על קברי 139 הנופלים בני ובנות מגן דוד אדום בבתי העלמין ברחבי הארץ. בטקס המרכזי במרכז מגן דוד אדום יוקראו שמות הנופלים מקרב משפחת הארגון.

אחד מהנופלים ממשפחת מגן דוד אדום הוא סגן אברהם-אבא (אבי) פישר ז"ל, מתנדב מד"א, שנפל בכפר אל-פארש בדרום לבנון בשנת 1993 כשהוא בן 22 בלבד. אבי ז"ל, נולד ב-21 לאפריל 1971 בברוקלין שבניו יורק. כשהיה בן 3 עלה אבי ז"ל יחד עם הוריו בלה ונורי ואחותו דליה לארץ והמשפחה בנתה את ביתה בקיראון, שלוש שנים לאחר מכן נולדה אחותו הצעירה, ציפי. אבי ז"ל למד בבית-הספר היסודי הממלכתי-דתי "שילה", בחטיבת הביניים "מכינת בני עקיבא" בגבעת שמואל ובבית-הספר התיכון "הרא"ה" ברמת גן.

את התנדבותו במגן דוד אדום החל בגיל 15, כמתנדב נוער. במהלך שנות התנדבותו הוא שימש כחבר בוועד המתנדבים, עבר קורס מדריכי עזרה ראשונה וגידל דור מתנדבים חדש בארגון. אבי ז"ל בילה שעות רבות בתחנת מד"א. בשנת 1988 קיבל את "אות המתנדב" ממועצה מקומית קרית אונו על הצטיינותו בהתנדבות לקהילה ותרומתו הגדולה להצלת חיים. נוסף על כך, אבי ז"ל היה חבר בתנועת הנוער "בני עקיבא" – בילדותו כחניך ובנעוריו כמדריך, עבר קורס צלילה, היה בעיצומו של קורס רחיפת מצנחים והרבה לטייל ברחבי הארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחודש יולי 1990, התגייס אבי ז"ל לשירות חובה בצה"ל ולבקשתו, הוצב בחיל ההנדסה. בתום הטירונות נשלח להמשך מסלולו הקרבי בקורס מש"קים. אבי ז"ל יצא לקורס קצינים, שבסיומו התנדב ליחידת סילוק פצצות. במהלך שירותו נפצע אבי ז"ל בפרק ידו ואצבעותיו נפגעו. הוא התגלה בכוח רצונו העז – לא חשף את כאביו, התעקש לבצע את כל המטלות בכוחות עצמו, אימן את ידו הפגועה בעקשנות, תוך כאבים – ולאחר חודש חזר לפעילות בצבא. לאחר השתלמות מיוחדת, הוסמך כמפקד צוות ולאחר תקופה הועלה לדרגת סגן.

ביום ג' באלול תשנ"ג (19.8.1993), לאחר ששבעה חיילים מחטיבת גולני נהרגו ממטען חבלה, יצא אבי ז"ל, כמפקד צוות, לסריקות אחר מטעני חבלה נוספים, במהלך הפעילות נפצע אבי ז"ל אנושות באזור הכפר אל-פארש בדרום לבנון והובהל במסוק לבית החולים רמב"ם, אך לאחר מספר שעות נפטר מפצעיו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בסגולה, פתח תקווה. בן עשרים ושתיים היה בנופלו.

חבריו ובני משפחתו הוציאו לאור ספר לזכרו. חברי הקהילה בבית הכנסת "צעירי ישראל" בקיראון, שם נהג להתפלל, תרמו לכתיבת ספר תורה לזכרו. לאחר נפילתו, חבריו הטובים מתחנה מד"א בקיראון יזמו לזכרו מבצע התרמת דם שהתקיים במשך שנים רבות.

חיים רפלובסקי, מנהל היערכות לאסונות במד"א, שהיה מתנדב נוער בתחנת מד"א בקיראון יחד עם אבי ז"ל: "הכרתי את אבי בשנות ה-90 כשהוא היה חניך בקורס עזרה ראשונה ואני הייתי חבר בוועד המתנדבים בתחנה. הדבר שאני הכי זוכר ממנו הוא ה'רעל בעיניים' שהיה לו לסייע לאחר והרצון לתרום. הוא הגיע להתנדבות במד"א כמעט בכל יום והפך את התחנה לבית השני שלו. בהמשך ההתנדבות אבי ז"ל הוסמך גם כמדריך שהכשיר מתנדבים חדשים רבים. הוא היה נערץ על חניכיו שאהבו אותו מאוד והעריכו אותו. הוא דאג ללוות אותם גם אחרי סיום הקורס ובתהליך ההכשרה והקפיד להתעניין בקריאות שבהם טיפלו וליווה אותם באירועים הקשים. הוא היווה עבורנו בתחנה דוגמא ומופת לאצילות וכבוד הדדי כלפי האחר, למדנו ממנו המון והוא התייחס לכל מטופל ובמיוחד למבוגרים כאילו הם בני משפחה שלו. יהיה זכרו ברוך."

חובש בכיר דוד נוימאיר, שהיה נהג אמבולנס בתחנת מד"א בקיראון בשנות ה-90 והיום מתנדב בשירותי הדם של מד"א, סיפר: "אני זוכר את אבי ז"ל שהיה מתנדב דומיננטי ואהוב מאוד בתחנה. תמיד היה אפשר לסמוך עליך וכשהוא היה איתי בקריאות באמבולנס ידעתי שאני יכול להיות רגוע. מעבר לפעילות באמבולנסים אבי ז"ל סייע בתחום הלוגיסטי והניהולי בתחנה, הוא תרם וסייע לכל מי שצריך ובכל מה שצריך. תנצב"ה."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום פועל בשגרה ובחירום הודות להון האנושי המיוחד שלו. לצערנו, במהלך השנים איבדנו חברי משפחה – מתנדבים ועובדים רבים אשר נפלו בקרבות גבורה. בין החללים, סגן אברהם-אבא (אבי) פישר ז"ל, מתנדב משכמו ומעלה, שנפל בפעילות מבצעית בלבנון בגיל 22 בלבד. אבי ז"ל גילה אחריות, מקצועיות ומסירות גדולה מאוד לתפקיד וללא ספק הציל חיים רבים, גם במד"א וגם בשירותו הצבאי. עובדי ומתנדבי מד"א זוכרים את בנינו ובנותינו שנפלו ומחבקים לאורך כל השנה ובמיוחד ביום הקשה הזה את משפחות הארגון, ואת כלל המשפחות השכולות במדינת ישראל. מי ייתן ולא נדע עוד צער".

סגן אברהם-אבא (אבי) פישר ז"ל. צילום: פרטי
צילום: פרטי
סגן אברהם-אבא (אבי) פישר ז"ל. צילום: פרטי

Back to top button