חדשות הארץמבזקים

אלפים השתתפו באירוע המרכזי של יהדות התפוצות לכבוד יום העצמאות

מספר שיא של משתתפים מיהדות התפוצות ומשלחות מהקהילות היהודיות הגיעו ארצה לרגל שנת ה-75 למדינה ולקחו חלק באירוע הפתיחה של יהדות התפוצות לכבוד יום העצמאות, המאורגן על ידי הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית העולמית וקרן היסוד, בהשתתפות אלפי מנהיגי קהילות יהודיות, ובמעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג אמר: "המציאות היא כי בקרב קהילותינו היהודיות, אנו מתרחקים אחד מהשני. הפערים מתרחבים. בחלק מהנושאים החיוניים ביותר, איננו יכולים להסכים. אך באופן יותר מטריד, לעתים אנחנו אפילו לא מסוגלים להידבר. נראה שהרשת החיונית של חיבורים וקשרים—תחושת הייעוד והגורל המשותפים, אשר קיימו את עמנו במשך אלפי שנים—נחלשת. אני משוכנע כי אין איום קיומי גדול יותר לעמנו מאשר האיום שבא מבפנים: הקיטוב בינינו והניכור שלנו אחד מהשני. מה שנדרש לנו הוא בית מדרש יהודי עולמי. כנשיא מדינת ישראל, עם הדהוד ברחבי העולם היהודי, התחייבתי לכך באופן אישי. ביחד, פיתחנו יוזמה חדשה לגמרי, ושמה ׳קול העם—יוזמת הנשיא לשיח יהודי עולמי.׳ החזון הוא להשיק מועצה עולמית, הראשונה מסוגה, לשיח יהודי, מקום בו נוכל להיכנס לשיחות רציניות, רגישות, ואסטרטגיות אודות הנושאים הדחופים העומדים בפני עמנו. מקום בו תגובשנה הצעות קונקרטיות לפעולה ולהתמודדות עמן. אך, החשוב מכל, מדובר במקום שיטפח את דור העתיד של המנהיגות היהודית. בעיני, זוהי משימתנו החשובה ביותר״.

ג'ולי פלאט, יו"ר חבר הנאמנים של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה אמר: ״הוויכוח הזה לא נשאר רק בישראל אלא נדד בכל הקהילה היהודית הבינלאומית, וללא קשר לעמדות והדעות השונות הסובבות סביב הדיון. מה שברור הוא עד כמה כולנו נלהבים מישראל ועד כמה ישראל היא מרכזית בחיינו. המאבקים שלה הם מאבקנו, הצלחתה היא הצלחתנו, והוויכוחים – הם הוויכוחים שלנו. לכן, ברצוננו לשלוח מסר לכל מי שפועל לקידום דיאלוג זה בצורה בונה. למפגינים המממשים את זכויותיהם הדמוקרטיות, הן מחוץ לחדר הזה והן בפנים, אנו רואים אתכם, שומעים אתכם, ושואבים השראה מאהבתכם לישראל. למנהיגי ישראל אנו חוזרים ומדגישים שאנו עומדים מאוחדים בתמיכתנו בדיאלוג ובקונצנזוס רחב המבוסס על כבוד הדדי״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלוף במיל. דורון אלמוג, יו״ר הסוכנות היהודית אמר: ״ברוכים הבאים לישראל! הגעתם של אלפי מנהיגי קהילות יהודיות מכל העולם בשנת ה 75 למדינה מבטאת את השותפות הקיומית בין ישראל ליהדות התפוצות. אנו נמצאים בפתח הימים הלאומיים, המסמלים מעל לכל את תקומתה של מדינת ישראל. חשוב שנזכור, בעיקר היום, את האהבה המשותפת, ללא תנאי, שיש לכולנו למדינת ישראל, נפעל יחד להגביר את האחדות במדינת ישראל ולא ניתן לאף מחלוקת לקרוע אותנו״.

סאם גרונדוורג, יושב ראש עולמי, קרן היסוד אמר: "האירוע שהתקיים הערב בתל אביב חשוב מאין כמותו. התכנסות של אלפי יהודים המייצגים את הפסיפס של העם היהודי ואוהבי ישראל בעולם. אנחנו בקרן היסוד גאים יחד עם הארגונים השותפים להיות חלק מרכזי מהחגיגה הציונית הזו המוכיחה את המחוייבות של העם היהודי כולו לעתיד עמינו ומדינתנו״.

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אמר: ״הערב התכנסנו באירוע היסטורי שמאחד בפעם הראשונה את מנהיגי העולם היהודי מארבע קצוות תבל, שהגיעו לכאן כדי לחגוג יחד 75 שנים לנס שנקרא מדינת ישראל. שיתוף פעולה של ההסתדרות הציונית העולמית, הסוכנות היהודית, קרן היסוד והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. זו איננה הפעם הראשונה. גם בבאזל בשנת 1897 התכנסו מנהיגים יהודים מכל רחבי העולם בקונגרס היהודי הראשון, הוא הקונגרס הציוני, בו התרחשה תחיה מחודשת של העם היהודי. היום יותר מתמיד אנחנו עומדים מאוחדים כעם, כאומה, כמדינה. המצב בחברה הישראלית מחייב את כולנו לזכור שאחים אנחנו, לא משנה מהיכן הגענו. דברים טובים קורים כשכולנו יחד – חולמים, מגשימים, נזכרים בעבר ומדמיינים את העתיד״.

מחר (ב') תתקיים האסיפה הכללית של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, באולמי 'אקספו' בתל אביב. בין המשתתפים: יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, חה"כ שמחה רוטמן, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, יוחנן פלסנר, יזמים חברתיים ובכירים נוספים במשק הישראלי והעולמי.

צילום: הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה
צילום: הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה
צילום: הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button