מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו לבניו של סא"ל מוחמד חיר אל דין ז"ל: "אבא שלכם היה גיבור גדול"

לקראת יום הזיכרון, נפגשו היום (ראשון) בירושלים, ראש הממשלה ורעייתו עם אלמנות, יתומי צה"ל ואח שכול מארגון "אלמנות ויתומי צה"ל". במהלך המפגש המרגש סיפר כל ילד על אביו ועל הזיכרונות שמלווים אותו.

אלמנתו של סא"ל מוחמד חיר אל דין ז"ל, שנהרג בהתקלות במהלך מבצע מיוחד בחאן יונס בשנת 2018, סיפרה כי תחילה היה קשה לבנה לשמוע את ההגדרה "יתומים", אבל כיום הוא מחכה ללכת למפגשים שתורמים לו רבות. רה"מ אמר לבניה, אחמד ורם: "אבא שלכם היה גיבור גדול. זו זכות גדולה להיות בנים של גיבור גדול. לא כל אחד יכול להגיד את זה. את זה אני אומר לכם כמי שיודע לא רק על הפעולה שבה הוא נפל, אלא גם על דברים נוספים שאני עדיין לא יכול לחלוק. שזה ילווה אתכם כל החיים – אבא שלכם היה גיבור גדול, גיבור אמיתי. זו זכות גדולה, עם כל הכאב הגדול מאוד".

איריס, אלמנתו של סגן שמוליק חלפון ז"ל שנפל בקרב במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, סיפרה כי בעבר ראיינו את בנה ליעד ושאלו אותו: 'למה אתה מתגעגע?', אז הוא ענה: 'איך אתגעגע אם אני לא הכרתי אותו'. הגב' נתניהו אמרה לליעד כי הוא נושא את הגנים של אביו, הוא חלק ממנו. עוד הוסיפה כי מאחורי כל שם של נופל יש משפחה, ועם הסיפורים שלכם אנחנו זוכים להכיר קצת מכל משפחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יצא לי הרבה פעמים לשלוח אנשים לקרב או למשימות מאוד מסוכנות, ואין פעם אחת שאני שולח אותם לשם שאני לא חושב עליכם – על המשפחות שישלמו אחר כך את המחיר. זה לא מונע ממני לעשות את זה, אבל זה אומר שכשאתה שולח תמיד לחשוב על המחיר. לא לשלוח בקלות דעת".

רעיית רה"מ שרה נתניהו: "המשפט שראש הממשלה היה אומר לי אותו, עוד מזמן בשנות התשעים, 'אני לא רוצה שאף אימא תרגיש את מה שאימא שלי עברה, ולא רוצה שאף אישה תעבור את זה'. לא על הבעל שלה, לא על הילד שלה ולא על האח. מי שעובר את זה, וזה כל כך חזק אצלו, חושב על הדברים האלה. אז שתדעו שיש כאן מישהו שחושב עליכם ודואג לכם".

שלומי נחומסון, מנכ"ל ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, אמר בסיכום המפגש: "אני רוצה להודות לכם על האירוע החשוב הזה, מעבר לזה שהוא מחזק כל אחת מהמשפחות פה הוא גם מסר מאוד חשוב. כי בסופו של דבר סביב שולחן רה"מ מתקבלות המון החלטות, החלטות הנוגעות לחיי אדם לפעמים. והאמירה הזאת שאתם פוגשים לא רק את ההשלכות של המבצע, מבצע מוצלח יותר, מוצלח פחות, אלא גם את ההשלכות של אותן מלחמות על בני אדם, על אותן משפחות של החיילים שלפעמים אתם שולחים מתוקף התפקיד שלכם לקרב, זו אמירה ערכית ראשונה במעלה. ועל האמירה הזאת והמפגש הזה אנחנו רוצים להודות לכם שוב גם השנה".

את המפגש ליוו יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל תמי שלח, מנכ"ל הארגון שלומי נחומסון, מנהלת מחלקת הילדים ונוער בארגון אייר אליהו והמזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל.

המשתתפים בביקור:
– נאהד, אלמנתו של סא"ל מוחמד חיר אל דין ז"ל, שנהרג בהתקלות במהלך מבצע מיוחד בחאן יונס בשנת 2018, ושני בניה אחמד ורם

– עמי-עד כחלון, בנו של רנ"ג רמי כחלון ז"ל שנפל במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014

– אמיר צוק, בנו של רס"ל מיכה צוק ז"ל, שנהרג בפעילות מבצעית בשנת 2008

– איריס, אלמנתו של סגן שמוליק חלפון ז"ל שנפל בקרב במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, ובנה ליעד

– הילה גנון, ביתו של מישר מאור גנון ז"ל שנפל באסון הכרמל בשנת 2010

– מעין, אלמנתו של רס"ר שלומי כהן ז"ל שנפל במהלך פעילות שגרתית במוצב בראש הנקרה בשנת 2013, ובתה שחר כהן

– ניצן מועלם, ביתו של סא"ל משה מועלם ז"ל, שנפל באסון המסוקים בשנת 1997

– לירון ביטון, אלמנתו של מישר רועי ביטון ז"ל, שנפל באסון הכרמל בשנת 2010, וילדיה ליאם ועמית ביטון

צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button