העולם הערבימבזקים

שבוע ללחימה בסודאן: מעל 400 הרוגים ו-3,500 פצועים

המאבק על השלטון בסודאן – שכבר הרג מאות ופצע אלפים – נמשך היום (שבת) כאשר ירי ניתץ את הפסקת האש הזמנית בין הכוחות היריבים במדינה.

הצבא, בראשות עבד אל-פתאח בורהאן, הסכים אתמול (שישי) להפסקת אש של שלושה ימים לרגל חג עיד אל-פיטר וגם כדי לאפשר שירותים הומניטריים. במהלך הלילה שככו הפיצוצים הכבדים שהרעידו את הבירה חרטום, אבל התפרצויות הירי התחדשו בבוקר.

שתי הפסקות אש קודמות של 24 שעות שהוכרזו בתחילת השבוע גם זכו להתעלמות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בינתיים, חייהם של 5 מיליון תושבי חרטום בכאוס. רוב האנשים תופסים מחסה בתוך בתיהם, ללא חשמל, בחום בלתי פוסק במשך ימים. העיר סופגת תקיפות אוויר בלתי פוסקות כמעט, טנקים מפטרלים ברחובות וירי באזורים מאוכלסים בצפיפות. עם זאת, האלימות התפשטה גם לשאר המדינה כמו האזור המערבי של דארפור.

מניין ההרוגים האחרון, שסופק על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) מעמיד את מספר ההרוגים על 413, עם למעלה מ-3,500 פצועים. ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי ייתכן שהמספרים בפועל יהיו גבוהים יותר. בין 10,000 ל-20 אלף פליטים נמלטו לצ'אד השכנה.

איגוד הרופאים בסודאן אמר ששני שלישים מבתי החולים בחרטום ובערים השכנות "לא בשירות". כ-32 בתי חולים פונו בכוח על ידי חיילים או נקלעו לאש צולבת. חלק מבתי החולים הנותרים פועלים ללא גישה מספקת למים וחשמל, חסרי כוח אדם ויכולים לספק רק עזרה ראשונה.

אנשים בסודן פנו לרשתות החברתיות כדי לבקש עזרה רפואית, תרופות מרשם והסעה לבתי החולים הנותרים.

עם כניסת הלחימה בסודאן לשבוע השני שלה, הסכים צבא המדינה לתאם את מאמצי הפינוי של דיפלומטים ואזרחים מארה"ב, בריטניה, סין וצרפת. בהצהרה אמר הצבא כי הנציגות הדיפלומטית הסעודית כבר פונתה.

דגל סודאן
דגל סודאן. אילוסטרציה. צילום: Image by natanaelginting on Freepik

 

Back to top button