סרטונים

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם מדליקי המשואות של העצרת הממלכתית לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש לפני זמן קצר עם מדליקי המשואות, ועם נושאת דבר השורדים ונושא תפילת "אל מלא רחמים" בעצרת הממלכתית לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג, בלשכת רה"מ בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו שמע את סיפוריהם המרגשים והאמיצים של שורדי השואה טובה גוטשטיין, בן ציון רייש, יהודית סולברג, ראובן בונפיל, יפים גימלשטיין ומלכה רנדל, שידליקו את המשואות בעצרת הממלכתית בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מחר ביד ושם, ושל נושאת דבר הניצולים שושנה וייס, ונושא התפילה "אל מלא רחמים" אפרים מול.

רה"מ נתניהו:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"שאני שומע את הסיפורים שלכם אני שואל את עצמי, ולדעתי כל אחד שואל את עצמו, מה היה קורה אם אני הייתי שם? האם אני הייתי יכול למצוא את הכוחות להציל את עצמי או להציל אחרים? זה בכלל לא מובן מאליו. לכן הסיפור שלכם הוא מופת לרוח האנושית, ולתעצומות הנפש שטמונות בתוך העם שלנו.

הסיפור האישי שלכם שזור בסיפור התקומה הלאומית שלנו, ואין לזה המחשה טובה יותר.

הרצון לכלותנו לא מש מן העולם, הוא פשוט לובש צורה, משנה צורה מדור לדור, אבל מה שהשתנה זו היכולות הקולקטיבית שלנו להגן על עצמנו, להדוף את מבקשי נפשנו. זה השינוי הגדול שחל עם שובנו לכאן.

אני רואה את הסיפור הלאומי כבבואה של הסיפור האישי שלכם, ולהפך. אני לא יכול להגיד לכם שלא יהיו ניסיונות נוספים להשמיד אותנו, כי הם מתקיימים כל הזמן, אבל אני רואה בסיפור שלכם – סיפור השואה והתקומה – את הערובה הגדולה והטובה ביותר להמשך הקיום שלנו".

בפגישה השתתף גם יו"ר יד ושם דני דיין.

וידאו: עומר מירון, לע"מ
סאונד: בן פרץ, לע"מ

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=0HbYRAlMBpg?autoplay=1&w=600&h=420]

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

26 תגובות

  1. Democracy without Righteous Justice is an Abomination to the LORD…
    Rise Up Oh Israel in Righteous Justice and Truth…
    Condemn those who condemn you…
    No weapon that is formed against you shall prosper
    And every tongue that shall rise against thee in Judgement
    Thou shall condemn…
    This is the Heritage of the Servants of the LORD…
    And their Righteousness is of Me saith the LORD…

  2. Isaiah 61:11
    For as the earth brings forth her bud
    and as the garden causeth the things that are sown in it to spring forth
    So the LORD GOD will cause Righteousness and Praise
    To spring forth before all the Nations…

  3. מזרחים, אשכנזים, פשוט יהודים

    שבעים וחמש שנה מאז שחזרנו והתקבצנו בישראל בתום גלות ארוכה, ועדיין נעות העדות אחת סביב השנייה, חשדניות וערניות, עד שנזרקת איזו אמירה שמדליקה את הזירה – ובום! – כולם קופצים זה על זה ברצינות תהומית, או בבדיחות דעת, כביכול.

    כשעליתי ארצה נדהמתי מהתופעה: עומדים אומנים ומפזרים בדיחות עדתיות מהבמה. זה היה שיא האופנה. שחקנים התגאו ביכולות שלהם לחקות מרוקאים ופולנים, גרוזינים, ויקים. הסתכלתי עליהם והרגשתי בושה. נעשתה לי שריטה בלב.

    אף אחד לא קם ואמר, "תפסיקו, אנחנו עם אחד, לא כדאי לנו ככה לצחוק אחד על השני". להיפך, כולם הצטרפו לצחוק הכללי. אם הייתה לך בדיחה עדתית טובה – היית בחבר'ה, "אחד משלנו", כאילו זה קלף מנצח בהווי הישראלי. גם הממשלות לא טרחו לטפל בעניין, אולי כי נוח למשול באומה כשהיא לא מלוכדת.

    בדיחות עדתיות הן בשום אופן לא קלף מנצח, ובטח לא עוזרות לחפות על מרחקים. הן לא שוברות את הקרח אלא מקפיאות את הלב. הדבר היחיד שהן מזינות הוא הגאווה המסריחה של כל אחד ב"מוצאו". כל עדה שייכה את עצמה למדינה ממנה באה ופיתחה סביבה גאוות יחידה. כאילו שלא כולנו מאותו מוצא יהודי.

    אני למשל ספרדי. כן, נולדתי ברוסיה, אבל ידוע לי שאבותיי גורשו מספרד. יש אומרים שכל היהודים הגיעו לספרד, ורק אחר כך יצאו משם והתפשטו בעולם, חלקם עברו דרך גיברלטר לאפריקה, לארצות המגרב, וחלקם התפזרו בין מדינות אירופה.

    אבל איך שלא יהיה הגלות נגמרה, די לנו ממנה. כבר עלינו ארצה, אז למה להתעקש להיאחז בשורשי הגולה? כך לעולם לא נצליח לאחות את הקרע, את הפער בינינו, אשכנזים לספרדים, אפילו אם נתאמץ מאוד לקרב ולהשוות בין כולם.

    קרבה ושוויון אין פירושם לקחת את השונים ולהשליך אותם כלאחר יד באותו סיר. אי-אפשר לקחת אוכל תימני כמו מלאווח, לזרוק לתוך מרק עוף מכובס, ולצפות שיצאו מזה מטעמים. חייב להיות תבשיל שלא מתעלם ממרכיבי המקור, אבל מכוון מראש ליצור טעם חדש ומקורי.

    עלינו לייסד לנו תשתית משותפת שעליה אף אחד לא ישייך את עצמו לארץ המוצא של גלותו, אלא ליהדותו. אנחנו יהודים, אנחנו עם ישראל, אנחנו חיים בארץ ישראל, ואנחנו צריכים לקבל על עצמנו את חוקי ישראל. הכלל הגדול שבהם הוא "ואהבת לרעך כמוך". אהבה היא המוצא שלנו.

    עד שלא נברר את המוצא שלנו, שורש עם ישראל, יימשך הקרקור והניקור העדתי ולא ייגמר עד ששוב נתפזר. הבעיה היא שאנחנו לא רוצים לברר זאת כי חוקי ישראל לא הולכים טוב עם גאווה. הם דורשים להתעלות מעליה לאהבת הזולת. אז אנחנו מוכנים לשקוע בכל תרבות אי-שם מעבר לים, רק לא להשקיע בזו.

    חזרתנו לארץ התרחשה כהזדמנות לתקן את התמוטטות בניין האהבה בינינו, שסמלה הוא בית המקדש. אם אי-פעם אנחנו רוצים להצמיח כאן חברה שיש בה חיים, עלינו לגשש בחושך הגלותי שנח עלינו, לתור אחר השורש המקורי שלנו, לחפור עמוק עמוק אל תוך האדמה, להגיע אליו, לתפוס בו, להתחבר אליו ולהתחיל לצמוח ממנו.

  4. Only netanyahu the new government perid!!!🇮🇱👊🇮🇱🇮🇱👊👊👊👊👊👊🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱💯💋💯💋👊💋👊💋

  5. Congratulations pm Netenyah.. sorry for all this confusion.. it from some mafia from gaza in Sinai.. Ibrahim irjany hossam homran .. all this it could finish from tow years.. they killed 4 bessnes men and women in north sinai in accedent..

  6. הדרכים להשמיד אותנו משנות צורה… עכשיו הן באות מבפנים, מכוונות נגד הממשלה, נגד העם היהודי, נגד תורת ישראל, נגד ארץ-ישראל ובירתה הנצחית ירושלים, הן רוצות מדינה פלסטינית, הצפת ערבים במסווה איחוד משפחות, הצפת מסתננים, מדינה של כל אזרחיה, הוצאת דיבתה של ארץ ישראל אצל הגוים, ניסיון למוטט רוח, צבא, כלכלה- מה זה, אם לא ניסיון להשמיד אותנו???

  7. יהודים בריאים ושפויים שמוגדרים מפיצי מחלות -אסור להם להשתתף בטקס לזכרם של יהודים בריאים ושפויים שהוגדרו מפיצי מחלות . לא נשכח סמרטוטים נאצים שצייתו לתו ירוק

  8. بسم الله الرحمن الرحيم
    مفتاح الجنة لا اله إلا الله محمد رسول الله دين الاسلام والله سبحانه وتعالى جعل فوزناوفوز الأنس والجان فقط بدين الاسلام والايمان والاعمال الصالحة

Back to top button