מבזקיםפוליטי / מדיני

"אז מי באמת הקימו את המדינה?"

יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז התייחס בנאומו אתמול (חמישי) במליאת הכנסת למחאה נגד הרפורמה המשפטית וממשלת נתניהו. לדבריו, הנחת היסוד של מובילי המחאה היא ש"האליטה החילונית, השמאלנית, האשכנזית היא זו שהקימה את המדינה."

"ישנה הנחת יסוד בקרב מובילי המחאות, כאילו האליטה החילונית, השמאלנית, האשכנזית, הקימה את המדינה, וכל השאר, חרדים, דתיים, ימניים, מזרחיים הם סוג של אורחים, שאפשרו להם לחיות כאן. לאורחים, אין כמובן שום זכות להשפיע על ענייני מהות. אז מי באמת הקימו את המדינה?". פתח מעוז את נאומו.

לדבריו: "בשנת תרס"ד (1904) החלה העלייה המכונה ’השנייה’, עליית החלוצים, העלייה החילונית הסוציאליסטית, עליית בן גוריון. 17 שנים לאחר מכן הוא ישתלט על הסתדרות העובדים וינציח את שלטון מפא"י, שהיום אנחנו מתחילים להשתחרר ממנו. 7 שנים קודם לכן, בקונגרס הציוני הראשון, רוב הצירים היו שומרי תורה ומצוות. 15 שנים לפני הקונגרס, בעלייה המכונה ’הראשונה’, עלו עשרות אלפי יהודים, בעיקר ממזרח אירופה, מעיראק ומתימן. שומרי מצוות כמעט ללא יוצא מן הכלל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"עוד קודם לכן, הרב יואל משה סלומון, שהיה ממייסדי השכונות מחוץ לחומות ומגואלי הקרקעות שעליהן יקומו יהוד ונווה מונוסון, גאל בתרל"ח עם חבריו שטמפפר, גוטמן וברנט את אדמות מלבס שעליהן תקום פתח תקוה. כולם יראי שמים. בתרל"ג, נפל אהרן הרשלר הי"ד, אברך ששקד על תורתו והיה מראשוני המתגוררים מחוץ לחומות. הוא נחשב לחלל מערכות ישראל הראשון. 22 שנים לפניו נרצח חלל הטרור הראשון, הרב שלמה זלמן צורף הי"ד, שעסק בגאולת ירושלים. בתקס"ט (1809), 95 שנה לפני אותה עלייה סוציאליסטית חילונית, עלו ארצה בכמה גלים תלמידי הגאון מווילנה, כעלייה לאומית תורנית, במטרה לקדם את גאולת ישראל ושיבת ציון." הוסיף מעוז.

לסיום, אמר: "הלאה. מי שסייעו באופן המשמעותי ביותר לשחרור הארץ ע"י הבריטים מידי האימפריה העותומאנית היו אנשי ניל"י ממושבות העלייה ה'ראשונה'. על פי הודעה רשמית של השלטון הבריטי, החלטתם לצאת מהארץ, זו שאיפשרה את הקמת המדינה, נבעה ממאבק בן 4 שנים, בעיקר של האצ"ל והלח"י, כנגד שלטון המנדט שסגר את שערי הארץ בפני פליטי השואה. ומה הייתה התמורה שקיבלו מאנשי ההנהגה של מפא"י? הסגרה לעינויי הבריטים בסזון והפגזת אלטלנה על ניצולי השואה שבה.
להקמת המדינה היו שותפים רבים. כנ"ל להקזת הדם על הארץ הזאת. אז בבקשה – קצת ענווה וקצת פחות דמגוגיה, שקרים ושנאת אחים".

ח"כ אבי מעוז
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button