צרכנות

מה המשמעות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול

קרדיט לתמונות FREEPIK

צריכת אלכוהול יכול להשפיע על לא מעט מהפעולות שהגוף נדרש לבצע ואין זה מקרי או שרירותי שאסור בשום אופן לנהוג לאחר ששותים אלכוהול. כל אדם מתמודד אחרת עם כל כמות אלכוהול שהוא ישתה ולא תמיד הוא עצמו יכול לדעת איך ישפיע המשקה האלכוהולי שלו על התפקוד. יש לא מעט תופעות גופניות או קוגניטיביות שהאלכוהול יכול לגרום, כמו למשל – טשטוש הראייה, ריצוד של אורות או סנוור בקלות, פגיעה בשיקול הדעת וקבלת החלטות שגויה. כאשר שואלים מה המשמעות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול צריך להבין את ההשפעות על הגוף ועל המוח ולהבין שאי אפשר לנהוג בצורה אחראית, מרוכזת ובוגרת כאשר נתונים להשפעות של האלכוהול.

המשמעויות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול

כאשר יש אורות שמרצדים או מסנוורים – אי אפשר לנהוג כמו שצריך. העיניים נעצמות באופן אוטומטי כדי להגן על עצמן מהאור החזק וגם אור שגרתי ורגיל כמו אורות הדרך יתברר כמסנוור. הדרך מכאן ועד התרחשותה של תאונת דרכים יכולה להיות קצרה מאד. כאשר מבינים את מה המשמעות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול מבינים את החשיבות של בחירת נהג שלא ישתה וינהג או את המשמעות של ויתור מראש על השתייה. אף בן אדם לא יכול להיות בטוח במאת האחוזים איך הוא ירגיש או יוכל לתפקד לאחר שישתה ולכן חשוב להבין שנהיגה במצב כזה מסוכנת ועלולה לעלות בפגיעה בגוף או אפילו בחיי אדם. מי שנוהג תחת השפעה של אלכוהול מסכן בראש ובראשונה את עצמו אבל בעצם הוא מסכן כל מי שנמצא בדרך – נהגים אחרים או הולכי רגל.

המודעות הגבוהה להימנעות מנהיגה תחת השפעת אלכוהול

למרות שיש בארץ מודעות יחסית גבוהה לנושא של הימנעות מנהיגה תחת השפעת אלכוהול עדיין קורות לא מעט תאונות דרכים בשל כך. המשטרה גם כן עושה מאמצים רבים לאתר נהגים שנוהגים אחרי ששתו משקאות אלכוהולים אך לא תמיד הם נתפסים בזמן. מי שבכל זאת נתפס כשהוא נוהג תחת השפעת אלכוהול צריך ליצור קשר כמה שיותר מהר עם עורך דין שיעזור לו להבין את המשמעות של העניין וימצא את הדרך הנכונה והמתאימה ביותר להתנהל תחת הנסיבות שנוצרו. אין לוותר על פנייה לעורך דין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נעצרתם על נהיגה תחת השפעת אלכוהול? פנו מיד אל עורך הדין אלון שליכטר שייצג אתכם ויסייע לכם להסתדר עם המצב בצורה הטובה ביותר.

Back to top button