חדשות הארץמבזקים

פרופ' ריבקינד מחלוצי רפואת הטראומה בישראל ישיא משואה

השרה מירי רגב, הממונה על אירועי שנת ה-75 למדינת ישראל, הודיעה היום (ראשון) לפרופסור אבי ריבקינד מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כי בחרה בו מקרב מומלצי הועדה הציבורית המייעצת להשיא משואה בהר הרצל ביום העצמאות.

פרופסור אבי ריבקינד הוא מחלוצי רפואת הטראומה בישראל. במשך שנותיו הרבות עמד בחזית המענה הרפואי לנפגעי טרור בבירה, והוא מוביל המיזם הארצי "צעירים נוהגים אחרת" להסברת הסיכון שבנהיגה לא זהירה. פרופסור ריבקינד מלווה בהתנדבות ארגוני רפואה וסיוע רבים, מייעץ לקצין רפואה ראשי בצה"ל בתחום כירורגיה כללית וטראומה, ומוביל את "ועידת ישראל לרפואה" אותה יזם והקים.

השרה רגב מסרה: "עבודתו החלוצית של פרופסור ריבקינד הצילה אינספור בני אדם, בלי כל הבדל דת גזע ומין. במקצוענות שלו, באהבת האדם שלו, במסירות ובמרץ הבלתי נלאה, פרופ' ריבקינד הוא הסמל של רפואת הטראומה הישראלית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל הדסה, פרופסור יורם וייס, מסר לאחר ההכרזה: "פרופסור ריבקינד הוא בחירה ראויה ומתבקשת והבשורה כי ידליק משואה ביום העצמאות עוררה שמחה אמיתית בקרב עובדי הדסה והנהלתה ובקרב הדירקטוריון. אבי הוא כירורג אנושי ומקצועי, הקשור בקשרי עבותות בהתפתחותה ובשמה המפואר של הדסה בארץ ובעולם ובמיוחד אדגיש את תרומתו לטיפול בנפגעי הטראומה, תחום אותו הוביל במדינת ישראל. אני מברך אותו בשם אנשי הדסה ובשמם של אלפי חולים אשר חבים לו תודה עמוקה על הצלת חייהם".

עם ההודעה על זכייתו, אמר פרופסור ריבקינד: "הבחירה המכובדת להדלקת המשואה הפתיעה אותי ובד בבד מסבה גאווה עצומה והתרגשות רבה. זוהי סגירת מעגל עבורי ועבור משפחתי, וכבן לניצולי שואה אשר חוו תלאות קשות ביותר עד הגעתם ארצה, אני מקדיש להם את התואר והכבוד הגדול.
תודתי לוועדת הבחירה ולשרה רגב על ההכרה בעשייתי ובתרומתי למדינת ישראל".

פרופסור אבי ריבקינד - רופא
צילום: דוברות ביה"ח הדסה

Back to top button