כלכלהמבזקים

"בתקופה האחרונה שמה של ישראל לא יצא לטובתה בעולם"

ועדת הכספים של הכנסת, בראשותו של חה"כ משה גפני, פתחה הבוקר (ראשון) את דיוני התקציב וחוק ההסדרים, לדיון הגיע שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, בפתח הדיון: "אנחנו פותחים את דיוני התקציב, הנוהג בוועדה היה שהשתדלנו לא להכניס את הנושא הפוליטי באופן מובהק לנושאים בהם אנחנו דנים. מדובר בכלכלה, בנושאים שנוגעים לכל אחד מהאזרחים, לחברות, לעמותות, לכל אחד שעוסק בענייני ציבור. אני מקווה שנוכל בעידן המאוד מתוח הזה, שנעשה דברים לטובת העניין, ושנוכל להתגבר כל אחד על הכעסים שיש לו, ולדון לטובת העניין".

"לעניין מודי'ס – כלכלה מורכבת משני חלקים עיקריים, אחד חלק מקצועי, האם מדובר במשק חזק וכלכלה חזקה, והדבר השני זה הנושא הפסיכולוגי, איך אנשים מסתכלים על אותה כלכלה. בתקופה האחרונה שמה של ישראל לא יצא לטובתה בעולם, היה חשש שהדירוג ירד, אני שמח שהדירוג לא ירד, אמנם נתנו תחזית יציבה במקום חיובית, אבל זה מעיד שהמשק והכלכלה חזקים. המציאות היא של משק חזק, תפקידה של הממשלה והכנסת לעשות הכל כדי שלאנשים יהיה קל ונוח יותר כדי לחיות כאן. ויש לנו כולנו מטרה להוריד את יוקר המחייה ומחירי הדירות. כדי לסייע לאנשים ולמשפחות, בכל מה שנעשה". הוסיף גפני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ: "אני מייחס חשיבות גדולה בכלל לכנסת ובוודאי לוועדת הכספים, ועדה חשובה שזכיתי להיות חבר בה ברוב שנותיי בכנסת. התקווה והציפייה שלי שנראה בשבועות הקרובים דיוני עומק משמעותיים ומקצועיים, אני וכל אנשי משרד האוצר באים קשובים מתוך הערכה גדולה לחברי הכנסת ולכנסת, כדי לטייב את המוצר, שהוא מוצר טוב שאנחנו מניחים כאן על השולחן. בעניין התקציב לא צריכה להיות אופוזיציה וקואליציה, יכולים להיות ויכוחים על סעיפים, אבל ככל שהדיון יהיה מקצועי וענייני יותר, הוא יביא תוצאות טובות יותר. אשתדל להיות כאן ובכל הוועדות ככל שניתן, כדי לתת מענה למה שצריך. בסופו של דבר תקציב טוב, רפורמות חיוניות למדינת ישראל ולאזרחיה".

"יש לנו 2 מטרות מרכזיות בתקציב, המשק הישראלי הוא משק חזק, לכן הוא נכנס טוב ויצא טוב ממשברים קודמים, במשבר העולמי הנוכחי אנחנו בצומת, אנחנו נכנסים טוב למשבר הזה, ואני מקווה שכממשלה וקואליציה נדע לנווט נכון את הספינה במים הסוערים, ולצאת מהמשבר הזה גם בצורה טובה ומחוזקים. היעד השני הוא להוריד את יוקר המחייה. המקום של הממשלה להתערב זה במקומות בהם יש כשלים, וכוחות השוק לא יכולים לעשות את שלהם". הוסיף השר.

לסיום, אמר: "בתוך התקציב, בגלל סביבת ריבית אינפלציוניות וריבית גבוה, הצעד הוא להביא תקציב מרוסן שיעזור לנו להאבק באינפלציה, שהיא המס הקשה ביותר המוטל על האזרחים בכל העולם, הצורך להחזיר אותה לסביבתה הטבעית, זה השירות הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות לאזרחים. עליית הריבית כואבת מאוד לכל אזרחי ישראל, אנחנו צריכים מצד אחד לראות איך אנחנו יכולים לסייע לאזרחים בהחזרים, אבל מצד שני לא לתדלק את האינפלציה כתוצאה מכסף זול. אנחנו גם מתכננים לפתוח את השוק ליבוא וגם לפעול לקידום אלמנטים של היצור והפיתוח הישראלי. כך מחד אנחנו שומרים על מדיניות מרוסנת, ומצד שני מתואמים עם בנק ישראל כדי לאפשר לו להוריד את הריבית לאזרחי ישראל ואנחנו במקביל פועלים בקידום ופתיחה של אפיקים שונים בשוק".

משה גפני
משה גפני בוועדת הכספים. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button