כלכלהמבזקים

משלחת אנשי עסקים יצאה לדרך: "הודו צומחת בקצב מדהים והפכה לשחקן מרכזי"

משלחת של אנשי עסקים ישראלים, בראשותו של שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ ניר ברקת, המריאה הלילה (ראשון) להודו הלילה וישתתפו בה חברות עסקיות ישראליות לסבב פגישות עם בכירים בממשל ובמגזר התעשייתי ההודי. אל השר יצטרפו גם מנכ"ל המשרד, מר אמנון מרחב ומנהל מינהל סחר חוץ מר אוהד כהן. המשלחת העסקית תבקר בערים ניו-דלהי ומומבאי בין בימים הקרובים ובמסגרתה, השר יקיים פגישות עם מקבילו מר פויוש גויאל, שר המסחר והתעשייה ההודי. כמו כן ייפגש השר ברקת גם עם השר לעסקים קטנים ובינוניים מר נרייאן ריין (Narayan Rane) ועם שר הדיגיטל ההודי.

השר ומשלחת החברות הישראליות צפויים להיפגש עם ארגוני תעשייה מובילים, ותאגידים רב לאומיים כדוגמת החברות רילאיינס ומהינדרה, ולקיים סמינרים עסקיים יחד עם משלחת של כ-15 חברות ישראליות מתחומי הפינטק, אגריטק, אוטומוטיב, קלינטק ועוד. במומבאי תקיים המשלחת, לצד פגישות עם ענקיות התעשייה ההודית, פסגה עסקית המאורגנת בשיתוף ארגון CII אותה יפתח השר ברקת. המשלחת תיפגש גם עם נציגי ארגון ה-EO: ארגון יזמים הפעיל בכ-60 מדינות עם מעל 180 סניפים, ובכירי החברות ההודיות השותפות בו. לצד אלו, יבקר השר באתר ההנצחה לפיגוע בבית חב"ד במומבאי וייפגש עם נציגי הקהילה הישראלית בניו דלהי.

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: ״ציינו זה עתה 30 שנים ליחסים הדיפלומטיים בין ישראל להודו, זמן קצר במונחי יחסים בינלאומיים וכיום אנו מנהלים יחסי סחר רחבים ומגוונים. אני לא מופתע כלל שבזמן הקצר הזה הצלחנו לרקום יחסים אסטרטגיים בין הדמוקרטיה הגדולה בעולם לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון במישורים רבים – פוליטיים, צבאיים, מחקריים ומדעיים. גם יחסינו הכלכליים עם הודו אסטרטגיים ומשמעותיים מאוד למשק הישראלי לאור תנופת הפיתוח הטכנולוגי הנמשכת בהודו, ואני רואה בכלכלות שלנו כלכלות משלימות. אני משוכנע כי הרצון המשותף והביקורים ההדדיים כדוגמת משלחת זו, יעמיקו את קשרי המסחר בין שתי הכלכלות ויתרמו למגמת חיזוק היחסים הבילטרליים בשנים האחרונות. הודו צומחת בקצב מדהים והפכה לשחקן מרכזי בשוק הגלובלי, אנו מתכוונים לחזק ולהעצים את הקשרים עוד יותר״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתוני סחר: הודו היא הכלכלה השביעית בגודלה בעולם, והינה שותפת הסחר השנייה בגודלה עבור ישראל באסיה, אחרי סין. היקף הסחר בין הודו לישראל עומד על כ-8.5 מיליארד דולר. סך הייצוא הישראלי להודו עומד על כ-5.2 מיליארד דולר וכולל בעיקר שירותי מחשוב (24%), כימיקלים ומוצרי תעשיות (20%), אבנים יקרות ומתכות (18%) ומוצרי תחבורה (17%). סך הייבוא הישראלי להודו עומד על כ-3.3 מיליארד דולר וכולל בעיקר אבנים ומתכות יקרות (44%), מוצרי עץ, טקסטיל ונייר (14%) וכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות (10%).

ניר ברקת
ארכיון. צילום: סיון פרג

Back to top button