מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד תוקף: "תראו לי מקרה אחד בהיסטוריה שבו הממשלה מפגינה נגד אזרחיה?!?"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נאם הערב (מוצ"ש) בעצרת המחאה נגד המהפכה המשפטית בנתניה.

בפתח דבריו אמר: "אנחנו לא לבד פה היום. לא רחוק מפה יש הפגנה שאותה מוביל השר איתמר בן גביר. זה חידוש היסטורי. תראו לי מקרה אחד בהיסטוריה שבו הממשלה מפגינה נגד אזרחיה?!? באיזו מדינה דמוקרטית בעולם חוץ מישראל איתמר בן גביר יכול להיות שר? אדם שהורשע בתמיכה בטרור? שהיו לו 53 כתבי אישום? שלא ניהל דבר מימיו? ליצן טיקטוק חסר אחריות ומדליפן כרוני מכל פורום בטחוני שהוא שותף לו? אתם יודעים למה הוא פה? כי הוא פוחד מכם".

הוא המשיך: "הממשלה אירגנה את ההפגנה פה בנתניה כי היא פוחדת מכם. היא פוחדת מכם בצדק. מפני שהם יודעים שכל ממשלה רעה ואנטי דמוקרטית צריכה לפחד רק מדבר אחד: אזרחים נחושים שלא מוכנים לוותר. נגד מה הם מפגינים? נגד דגל ישראל? נגד הדמוקרטיה? נגד הרעיון שהפטריוטים שעומדים כאן אוהבים את המדינה שלהם? נגד הלוחמים שלנו? נגד אזרחים שאכפת להם? נגד זה שאנחנו דואגים לילדים שלנו?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר: "יש דבר אחד משותף לכל הממשלות הרעות והאנטי דמוקרטיות בהיסטוריה. הן אף פעם לא נעצרו בעצמן. הן אף פעם לא אומרות 'זהו, מספיק לנו. מספיק לנו מהשחיתות, מספיק לנו מהנסיון לדרוס את כל מי שחושב אחרת מאתנו. יש לנו מספיק כוח, אנחנו לא צריכות עוד כוח.' הממשלה הזו נמצאת בעיצומו של מסע הרס והיא לא תעצור מעצמה. היא הורסת את הכלכלה שלנו. לוקחת את הכסף של אזרחים עובדים ומשתמשת בו כדי לממן אזרחים שלא עובדים. מבריחה מפה את ההייטק. מרסקת את התעשייה הישראלית. פוגעת בפרנסה, בכיס של כל אזרח ישראלי".

לפיד המשיך: "הממשלה הזו הורסת את הבטחון שלנו. מסיתה חיילים נגד המפקדים שלהם. שני שרים במשרד הבטחון, הורסים את המשטרה, אף אחד לא יודע מי אחראי על מה. מעל הכל, הממשלה הזו ביצעה בשלושה חודשים השמדת ערך גמורה לעקרון הכי מקודש של החברה הישראלית: הרעיון שאנחנו עם אחד. שיש לנו חיים משותפים וטוב משותף. שיש לנו ערכים שעומדים מעל כל המחלוקות".

הוא קרא: "ממשלות רעות ואנטי דמוקרטיות לא עוצרות מעצמן. הן עוצרות רק אם מספיק אזרחים טובים, מחוייבים, פטריוטים, מתעטפים בדגל ובאים לנתניה. מתעטפים בדגל ואומרים להם, 'עד כאן! אנחנו לא מוכנים לקבל את זה! אנחנו לא נשתוק!' ממשלות כאלה נעצרות כשהאזרחים מחליטים שלא ירמו אותם יותר. כשהם מחליטים לדעת מה קורה באמת, והם לומדים את הפרטים, והם יודעים מה זו פסקת התגברות, והם יודעים מה זו הוועדה לבחירת שופטים. ממשלות כאלה נעצרות כשהאזרחים מתייצבים מולם ואומרים להם: אנחנו גמרנו להיות פרייארים, אנחנו לא חיים במדינה הזו רק כדי לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא".

יו"ר האופוזיציה הכריז: "אנחנו גמרנו לשתוק, ואנחנו גמרנו לספוג מהם עלבונות. המדינה הזו שייכת קודם כל למי שעובד בשבילה, ונלחם בשבילה, והאנשים האלה אומרים לה היום: אנחנו לא ניתן לכם לפרק את הדמוקרטיה שלנו, אנחנו לא ניתן לכם לרסק את בתי המשפט. אנחנו לא ניתן לכם לדרוס את צה"ל ואת המשטרה, ויש לנו אפילו פתרון: אנחנו רוצים שתהיה למדינת ישראל חוקה המבוססת על מגילת העצמאות".

הוא סיים את דבריו: "הם חשבו שאנחנו נכנענו. במקום זה קם פה מחנה ליברלי גדול ועצום, מיליוני אזרחים שאומרים לממשלה, אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, אנחנו לא נוותר על הציונות, אנחנו לעולם לא נוותר על העתיד של הילדים שלנו".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד - נואם - מחאה - הפגנה - דגל ישראל
צילום: אלעד גוטמן
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד - נואם - מחאה - הפגנה - דגל ישראל
צילום: אלעד גוטמן
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד - נואם - מחאה - הפגנה - דגל ישראל
צילום: אלעד גוטמן
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד - נואם - מחאה - הפגנה - דגל ישראל
צילום: אלעד גוטמן

Back to top button