חדשות הארץמבזקים

הכנסייה האשימה את ישראל בפגיעה בחופש הפולחן הנוצרי. המשטרה הודפת את ההאשמות

משטרת ירושלים הגיבה הערב (חמישי) לטענות של הפטריארכיה היוונית שהאשימה בהגבלה ופגיעה בחופש הפולחן של נוצרים בירושלים. המדובר בהגבלת המשתתפים בטקס "שבת האור" או טקס האש הקדושה שהוא טקס שנתי המתקיים בכלל הכנסיות המזרחיות בכנסיית הקבר.

במשטרת ירושלים הסבירו כי שוטרי מחוז ירושלים פעלו בימים האחרונים לקיומם הבטוח והתקין של תהלוכות ואירועי חג הפסחא בעיר העתיקה בירושלים. היום, פעלו השוטרים לקיומו התקין של טקס 'רחיצת הרגליים' שהתקיים בכנסיית הקבר, בעיר העתיקה בירושלים בשעות הבוקר. הטקס התקיים בכנסיית הקבר בראשות הפטריארך היווני ובהשתתפות בישופים ומאמינים נוצרים. בטקס נכחו מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, ומפקד מרחב דוד נצ"מ אבי כהן.

במשטרה ציינו כי "לצערנו, בימים האחרונים מופצת דיסאינפורמציה ביחס להגבלות המוטלות על אירוע שבת האור. משטרת ישראל פועלת ותפעל למימוש תפקידה לשמירה על חיי אדם ומניעת אסון המוני. המשטרה פועלת עפ״י חוות דעתו של מהנדס הבטיחות מטעם הכנסייה שקבע בחוות דעת מהי תפוסת הקהל המירבית המותרת במקום. חוות דעת זו מחייבת את כולם ללא יוצא מן הכלל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בניגוד לפרסומים שגויים, הגבלת כמות המשתתפים מהווה דרישת בטיחות הכרחית, בהתאם לחוות דעתו של מהנדס הבטיחות מטעם הכנסיות. נציין כי גם בשנה שעברה הוגבלה כמות הקהל במקום כפועל יוצא של התפוסה המרבית ופתחי החירום הקיימים. כמו כן הגבלת כמות הקהל מטעמי בטיחות מתקיימת גם ביחס לאתרים קדושים אחרים באזור- למשל הכותל המערבי (אליו הוגבלו כניסת משתתפים מספר במהלך השנה האחרונה באירועי סליחות המוניים)". סיכמו במשטרה.

טקס שבת האור בכנסיית הקבר
צילום: משטרת ישראל
[caption

תגובה אחת

Back to top button