חדשות הארץמבזקים

טרגדיה בנגב: בן 6 נלכד בתוך מכונת כביסה וחולץ במצב קשה

ילד בן 6 נפצע לפני זמן קצר (חמישי) באורח קשה לאחר שנלכד בתוך מכונת כביסה ידנית בביתו בפזורה הבדואית לא הרחק מהישוב כסיפה שבנגב. הילד חולץ על ידי בני משפחתו והובא לחבירה עם צוות מד"א שהמתין בכסיפה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא מורדם ומונשם.

רופא מד"א ד"ר אנטולי פלומבוים וחובש רפואת חירום במד"א עומרי אבו גאמע סיפרו: "הביאו לנו ברכב פרטי את הילד כשהוא מעורפל הכרה ורטוב כולו. סיפרו לנו שהוא נלכד למשך מספר דקות במכונת כביסה ידנית. הוצאנו אותו מהרכב והעברנו אותו אלינו במהירות תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה ומתן תרופות. פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א כשמצבו קשה."

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2013-2023) דווחו בתקשורת 120 מקרים של הילכדות ילדים בחפצים ומתקנים שונים. 15% מהמקרים הסתיימו במוות. כ-70% ממקרי התמותה הם של ילדים מהחברה הערבית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "לילדים אין את היכולת להעריך סכנות. הם סקרנים ונוטים לחקור את הסביבה ולהיכנס למקומות שלא בהכרח ידעו לצאת מהם. הדרך הטובה ביותר למנוע את הסכנה היא מראש להרחיק גרוטאות וחפצים מסוכנים מסביבת ילדים ולהקפיד לסגור היטב מכונות כביסה, רכבים ושאר מתקנים שילדים עלולים להילכד בהם".

בית החולים סורוקה - באר שבע
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

19 תגובות

  1. איך הגיע לשלם הילד זה השאלה ובהחלט צריך פה חקירה כי אולי מדובר ברשלנות של הורים ?

  2. ילדים זה כאב ראש
    מה לעזזל ילד בן 6 עושה במכונת כביסה
    רפואה שלימה

  3. כבר לא בא לי להכנס לפייסבוק בכל פעם שנכנסת אסון חדש קורה
    אבא תרחם🥲

Back to top button