חדשות חוץמבזקים

העולם מגיב לסרטון מזעזע מאוקראינה, זלנסקי: "באיזו קלות החיות האלה הורגות"

גורמים בינלאומיים מגיבים היום לסרטון מחריד המופץ ברשתות החברתיות, בו נראים חיילים ככל הנראה מכוח ואגנר הרוסי עורפים את את ראשו של איש במדי צבא אוקראיני עם סכין, כשהקורבן, ככל הנראה שבוי מלחמה, שוכב על הקרקע.

האותנטיות של הסרטון אינה ברורה, אך גורמים אוקראינים אומרים שהם חוקרים את התקרית כפשע מלחמה פוטנציאלי. האנשים בצילומים דוברים רוסית, אך לא ברור היכן צולם, כאשר יש טענות שצולם ליד בחמוט, אזור שסבל לחימה קשה בחודשים האחרונים.

האיחוד האירופי נשבע להטיל דין וחשבון על מבצעי פשעי מלחמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דוברת האיחוד האירופי, נבילה מסראלי, אמרה: "אין לנו מידע נוסף על אמיתות הסרטון. עם זאת, אם תאושר, זו עוד תזכורת אכזרית לגבי האופי הבלתי אנושי של התוקפנות הרוסית".

האו"ם אמר כי הוא "מזדעזע" מהסרטונים הנוראים, אך הוסיף כי זה "לא אירוע בודד".

הנציגות למעקב אחר זכויות האדם של האו"ם באוקראינה אמרה: "בדיווחים האחרונים תיעדה הנציגות מספר הפרות חמורות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי, כולל אלה שבוצעו נגד שבויי מלחמה. גם האירועים האחרונים חייבים להיחקר כראוי, ולהטיל אחריות על העבריינים".

הקרמלין הגיב לסרטון, כינה אותו "מחריד" אך אמר שיש צורך באימות: "קודם כל, יש צורך לאמת את האותנטיות של הסרטון הנורא הזה. ללא ספק, זהו סרטון מחריד […] אני רוצה לומר שקודם כל, בעולם הזיופים שבו אנחנו חיים עכשיו, יש צורך לאמת את האותנטיות של הסרטון הזה".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נשא דברים צורבים בתגובה לסרטון: "יש משהו שאף אחד בעולם לא יכול להתעלם ממנו: באיזו קלות החיות האלה הורגות. הסרטון הזה… הוצאה להורג של שבוי אוקראיני… העולם חייב לראות את זה. […] זהו סרטון של רוסיה כפי שהיא. איזה סוג של יצורים הם. […] כולם חייבים להגיב. כל מנהיג".

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי
ארכיון. צילום: שירות העיתונות הנשיאותי האוקראיני

Back to top button