חדשות חוץמבזקים

הר געש התפרץ וכיסה כפרים שלמים באפר הוולקני

אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר ברוסיה התפרץ היום (שלישי) בחצי האי קמצ'טקה, במזרח הרחוק הרוסי.

ההתפרצות גרמה לענני אפר עצומים שנישאו לגובה רב בשמיים וכיסו את הכפרים הסמוכים באבק געשי אפור.

הר הגעש, שיבלוך (Shiveluch) התפרץ קצת אחרי חצות וענני האפר הוולקני התפזרו על שטח של 108,000 קמ"ר. כמו כן, זרמי הלבה נפלו מהר הגעש, הפשירו את השלג וגרמו להפעלת אזהרת מפולת בוץ לאורך הכביש המהיר הסמוך. הכפרים כוסו באבק הוולקני האפור בעומק של 8 וחצי סנטימטרים, העמוק ביותר מזה 60 שנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחצי האי קמצ'טקה העצום של רוסיה חיים כ- 300,000 בני אדם. לא התקבלו דיווחים על נפגעים ותהליך ההתפרצות נמשך 15 שעות מאז החל.

צוות התגובה להתפרצות געש של קמצ'טקה (KVERT) פרסם הודעה אדומה תעופתית, ואמר כי "פעילות מתמשכת עלולה להשפיע על טיסות בינלאומיות וטיסות בגובה נמוך".

דנילה צ'ברוב, מנהלת סניף קמצ'טקה של המכון הגיאופיזי אמרה כי "האפר הגיע לגובה של 20 ק"מ, ענן האפר נע מערבה והייתה נפילת אפר כבדה מאוד על הכפרים הסמוכים. התכוננו לזה במשך שנה לפחות… תהליך ההתפרצות נמשך גם עתה למרות שהוא נרגע קצת עכשיו".

הר הגעש שיבלוך הוא אחד מערי הגעש הפעילים ביותר בקמצ'טקה ועד כה תועדו במהלך 10,000 השנים האחרונות כ-60 התפרצויות גדולות, כשהגדולה בהן התרחשה בשנת 2007. ההר מחולק לשני חלקים עיקריים שהקטן הוא הפעיל ביותר בחודשים האחרונים ומתנשא לגובה של כ-2,800 מטר, כאשר החלק השני מתנשא לגובה של 3,283 מטר.

Back to top button