מבזקיםמשפטי/פלילי

התבצרות אלימה והפרת הסדר בהר הבית: כתבי אישום הוגשו נגד 17 חשודים

לפני כשבוע בשעות הלילה, עשרות רבות של פורעי חוק ורעולי פנים, הכניסו לתוך המסגד בהר הבית זיקוקין, מקלות ואבנים והתבצרו בו התבצרות אלימה באמצעות ברזלים וחפצים נוספים מתוך המסגד שאותם השחיתו, במטרה להפר את הסדר במקום תוך חילול המסגד.

לאחר ניסיונות רבים וממושכים להוציאם החוצה בהידברות ללא הועיל, נאלצו כוחות המשטרה להיכנס למתחם על מנת להוציאם החוצה ולמנוע הפרת הסדר אלימה ופגיעה בחיי אדם. במהלך כניסת הכוחות יודו לעברם אבנים ונורו זיקוקין רבים בתוך המסגד ע״י עשרות רבות של פורעי חוק ומפרי סדר בכינון ישיר. המשטרה עצרה חשודים רבים שהתבצרו והפרו את הסדר, התפרעו וחיללו את המסגד, והם הועברו לחקירה במפקדת החקירות המשימתית של מחוז ירושלים.

היום, עם סיום חקירתם של 17 מהחשודים (פלסטינים תושבי איו"ש, השוהים בישראל שלא כחוק, 3 קטינים ו- 14 בגירים), הוגשו נגדם כתבי אישום על ידי יחידת התביעות של מחוז ירושלים. בימים הקרובים צפויים כתבי אישום נגד 15 חשודים נוספים וחקירות של מעורבים נוספים שנעצרו, נמשכת בימים אלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל באותו לילה, שוטרי מרחב דוד ומרחב קדם, תפסו בשעת מעשה בסיוע והכוונה של מרכז השליטה של מחוז ירושלים, 2 חשודים שיידו אבנים לעבר השוטרים שפעלו במקום לשמירת הסדר והבטחון של עוברי אורח וכלי רכב חולפים בצומת רוקפלר, סמוך לעיר העתיקה.

שני החשודים (16, עיסאוויה) שנעצרו על ידי השוטרים, הועברו לחקירה במפקדת החקירות המשימתית של מחוז ירושלים. היום (שלישי), עם סיום חקירתם, הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום במהלך הימים הקרובים.

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול בנחישות נגד כל מי שיפר את הסדר הציבורי ויפגע או שינסה לפגוע באזרחים או בשוטרים."

טרור - חמאס - הסתה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button