חדשות הארץמבזקים

אחת הנעדרות מנחל ציחור אותרה – כ-60 בני אדם חולצו עד כה במספר אזורים

אתמול (שני) בסביבות השעה 18:00, החלו להתקבל במוקד 102 של כב"ה עשרות קריאות של אזרחים שנסחפים בזרמים, כאשר חלקם לכודים עם רכבם בעקבות מזג האוויר, באזורים שונים, וזקוקים לסיוע.

כוחות כבאות והצלה מתחנות אילת, יטבתה ודימונה החלו לבצע סריקות ולאתר אזרחים בעקבות הקריאות ומיד לחלצם למקום מבטחים. במאמצי החילוץ השתתפו גם כוחות רבים של משטרה, מסוקי חיל האויר, יחידת חילוץ 669, מד"א ויחידות חילוץ אזוריות. מוקד 102 תוגבר ונתן מענה לקריאות רבות ועד להגעת כוחות החילוץ ללכודים או לאזור הסכנה בו נלכדו אזרחים עם רכבם.

כוחות כבאות והצלה רבים ובינהם יחידת היל"מ של תחנת אילת (יחידה לחילוצים מיוחדים), עסקו במשך כל הערב ועד לשעות הלילה המאוחרות בכ-60 חילוצים בסה"כ יחד עם כלל הכוחות כאשר ברוב המקרים דובר על חילוצים מורכבים בעקבות הסחף החזק ותנאי מזג אויר קשים. אותרו מספר כלי רכב שנסחפו מכבישים ראשיים לעומק השטח כשחלק מהאזרחים נמצאים בסכנה וזקוקים מיידית לחילוץ ולטיפול רפואי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החל משעות הלילה המאוחרות הצטרפה גם יחידת להבה (יחידה ארצית של כבאות והצלה לישראל) לסיוע במאמצי החיפושים אחר שלושת הנעדרים שמאז אתמול בלילה אבד עימם הקשר. במהלך הלילה חברו המחלצים לכוחות בשטח ויחד איתרו לפנות בוקר את רכבם של הנעדרים אך ללא הנעדרים.

מפקד מחוז דרום טפסר איציק עוז מסר: "בדקות האחרונות אותרה וחולצה נעדרת אחת באזור נחל פארן כשהיא במצב טוב. כלל כוחות החילוץ בשטח פועלים בנחישות בכדי לאתר את חבריה הנעדרים. חשוב לציין שתנאי מזג האויר קשים מאוד ומקשים הן על פעולות החילוץ והן על החיפושים בשטח. אני מזכיר ומחדד שוב כי הסכנה עדיין לא חלפה וע"פ התחזיות הגשמים עלולים להתחדש הלילה ועד מחר בצהריים ולכן, אנו מבקשים מהציבור להיות קשובים להנחיות ולהhמנע ממעבר באזורים שאינם בטוחים ו/או חסומים בעקבות סחף ושיטפונות".

במסגרת מאמצי האיתור של הכוחות בשטח, לפני זמן קצר אותרה וחולצה אחת הנעדרות מנחל ציחור בכביש 40, כשהיא במצב טוב ומתקשרת עם הסביבה. צוותי החילוץ ממשיכים בפעולות נרחבות לאיתור שני הנעדרים הנוספים.

חובש בכיר במד"א אלי שריקי סיפר: "הייתי עם האמבולנס סמוך לחפ"ק החיפושים שהוקם סמוך לנחל ציחור, קיבלתי דיווח שאחת הנעדרות אותרה בחיפושים ומחולצת אלינו ע"י מסוק צבאי, העבירו לי צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, עם חבלות קלות בגוף ופגיעות קור קלות, הכנסנו אותה לאמבולנס ולאחר טיפול ראשוני וחימום הגוף באמצעים רפואיים מיוחדים, פינינו אותה לבית החולים כשהיא בהכרה מלאה ובמצב יציב וקל. היא סיפרה לנו שהם נסחפו עם הרכב, בתחילה הם שהו ברכב וברגע שהוא התחיל להתמלא במים הם יצאו מהרכב ונסחפו, היא נסחפה מספר קילומטרים כשהראש מחוץ למים עד שנבלמה בסלעים שם אותרה ע"י כחות החילוץ."

אילוסטרציה. צילום: יחידת חילוץ "גליל-כרמל"

Back to top button