חדשות הארץמבזקים

"ביחד – גם כשאין הסכמה": מאות הורים וילדים מבקשים אחדות בעם

המצב הלא פשוט במדינה, גל המחאות וההפגנות משני צדי המפה הפוליטית והתהיה של הרבה אנשים – לאן ממשיכים מכאן? – גרמה לארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט" לעשות מעשה בניסיון להעביר לדור הבוגר והצעיר שאפשר גם אחרת.

כ-600 הורים וילדים, שהגיעו לטורניר "החלוץ" המסורתי בכדורגל באוניברסיטת ת"א, החליטו יחד עם המאמנים והמארגנים להרים את הכפפה וחתמו במהלכו על שלט גדול, בו נרשם: "ביחד – גם כשאין הסכמה" – כשהבקשה של כולם היא אחת: להפסיק עם הפילוג בעם וההתבצרות של כל מחנה או צד בעמדה שלו. הרצון של אנשי "החלוץ", וכמובן גם של ההורים והילדים, הוא לגרום לכולם להבין שאפשר להבין, לשוחח ולהעריך אחד את השני, גם אם אין הסכמה. האירוע היוצא דופן הזה נערך, כאמור, במסגרת "טורניר החלוץ", במהלכו נבחר קפטן מכבי ת"א, שרן ייני, כשחקן ההוגן ביותר בכדורגל הישראלי. ייני קיבל את "אות ההגינות" של הארגון, במה שהפך כבר למסורת לאחר שבשנים האחרונות היא הוענקה, בין השאר, גם לעידן ורד ודני עמוס.

מייסד ארגון "החלוץ", עומר ליבנת, שיחד עם הרכזים הגה את הרעיון, הסביר: "ארגון החלוץ – חינוך דרך ספורט שם לעצמו כמטרה כבר למעלה מעשור לקדם ערכים של שוויון, סובלנות וצדק בחברה הישראלית. בחלוץ מתאמנים מדי יום אלפי חניכים וחניכות, אפשר למצוא אותם פרושים בכל רחבי הארץ, פריפריה ומרכז, חילונים, חרדים ודתיים, יהודים וערבים, ילדים, בני נוער ומבוגרים, מכל העדות והגוונים, כאלו שהמשפחות יגדירו עצמם כ'אנשי' ימין, מרכז ושמאל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אין צורך להיות נביא או הוגה גדול כדי לראות מה מתרחש בעם שלנו לנגד עינינו, השסעים, שאינם חדשים לצערי, מעמיקים, שסעים של פירוד ונבדלות, של חזק וחלש, של 'בעלות על הארץ', אותם שסעים מקבלים ביטויים אלימים, יומיומיים, ברחובות, במקלדות, וכנראה הכי קשה – בלבבות. אומרים שיותר קל להרוס מאשר לבנות, וכבר עכשיו, כאשר עוד אין אנו יודעים איך תסתיים הדרך, ניתן להבין שיהיו פה שנים ארוכות של בניית גשרים והורדת מחיצות על מנת להמשיך ולקיים מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית משגשגת ומחוברת". ליבנת הוסיף: "מבחינתי אחד הדברים החשובים ביותר זה להצליח להגיע להסכמה רחבה, אזרחי המדינה חייבים להיפגש, לשוחח ולמצוא את הדרך לפתור מחלוקות באופן דמוקרטי. לא רק בקלפי. גם בסוגיה זו וגם בסוגיות רבות שקיימות מעל ומתחת לפני השטח". ליבנת דיבר גם על מהות השלט, עליו חתמו החניכים וההורים: "לאחרונה, בזמן הכשרה למאמני החלוץ, שוחחנו על סוגיה זו, היה מפגש טעון אך מעמיק ורגיש, בו לכל 'הצדדים' נתנו מקום, ונראה לי שבכל אותם עשרות המאמנים והמאמנות זה טמן זרע אמיתי של תקווה. הם החליטו על סלוגן שילווה אותנו בתקופה הקרובה: 'ביחד – גם אם אין הסכמה', כי מבחינתם זה מה שחשוב. למרות שיש קושי אמיתי להסכים, למרות הדרך הארוכה, למרות השנים האחרונות, עדיין אנחנו יחד. אני גאה להגיד שהן והם אלו שמחנכים את הילדים והילדות שנמצאים בפעילות שלנו".

בארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט", מתמחים בספורט חברתי לילדים ונוער. הפעילויות כוללת, בין השאר, קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט וקידספורט, עצמאית בשטח – הכנה לצה"ל, סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית.

צילום: החלוץ חינוך דרך ספורט
צילום: החלוץ חינוך דרך ספורט
צילום: החלוץ חינוך דרך ספורט

Back to top button