חדשות חוץמבזקים

"האתגרים איתם מתמודד הצעיר היהודי האמריקאי הם מורכבים"

בשבוע שעבר (21/3) נערך הכנס השנתי של תוכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית, באוניברסיטת חיפה. השנה התמקד הכנס בצעירי יהדות ארה"ב ויחסם לישראל.

באירוע הציגה ד״ר אילנה הורביץ מאוניברסיטת טוליין כי חששם העיקרי של צעירים יהודים אמריקאים כאשר הם מגיעים למסגרות חדשות היא מהשאלה "מה יחסם אל מדינת ישראל?" תשובתם לשאלה יכולה להכריע את עתידם באותה מסגרת ואת מצבם החברתי.

הפאנלים, ההרצאות ומעגלי השיח בכנס עסקו במציאות אותה חווים הצעירים היהודים בארצות הברית האתגרים, המאבק באנטישמיות והקשר עם ישראל והזהות היהודית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הכנס התקיים במסגרת התוכנית של קרן משפחת רודרמן לתואר שני ללימודי יהדות ארצות הברית, באוניברסיטת חיפה. התוכנית עוסקת בנושאים הקשורים ליהדות ארצות הברית, החברה האמריקאית, ובקשר המשמעותי עם מדינת ישראל והחברה הישראלית.

על כן, לצד המורכבות הפוליטית של ימים אלה, במדינת ישראל ובעולם ככלל, הכנס דן בצעירים היהודים האמריקאים, המהווים את עתידה של יהדות ארצות הברית, וביחסם לישראל. השנה נערך הכנס יחד עם הלל ישראל וכלל גם צעירים יהודים אמריקאים.

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן: "הנושא שנבחר לכנס השנה: 'הצעירים היהודים האמריקאים', הוא נושא שחשוב מאוד לעסוק בו היות ואנחנו למעשה בוחנים כאן את עתידה של יהדות ארצות הברית ומנהיגיה אשר יובילו את עתיד היחסים. האתגרים איתם מתמודד הצעיר היהודי האמריקאי הם מורכבים וחשוב לדון ולנתח אותם, זאת כדי לחזק את הקשר בין הצעירים היהודים בארצות הברית למדינת ישראל ולחברה הישראלית."

"אנחנו רואים בקשר הזה נכס אסטרטגי רב משמעות עבור מדינת ישראל וחלק מהביטחון הלאומי שלה, ומבינים את ההכרח לשמר אותו. הכנס הוא הזדמנות ייחודית להעמקה בנושא ולחיזוק תחושת החיבור של הציבור הישראלי עם יהודי ארצות הברית הצעירים החיים במציאות מורכבת. הידע וההבנה שמעודדת התוכנית תורמים לעיסוק הציבורי בקשר ובנכונות להמשיך לפעול לקידומו." הוסיפה.

ד"ר דוד ברק-גורודצקי, ראש תוכנית רודרמן באוניברסיטת חיפה: ״זו השנה העשירית בה פועלת תוכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית באוניברסיטת חיפה. בתוכנית זו הסטודנטים לומדים להכיר לעומק את ההיסטוריה ואת המציאות המורכבת של הקהילה היהודית אמריקאית, היות ואנו מאמינים ששיפור ופיתוח היחסים בין ישראל ליהדות ארצות הברית הוא פועל יוצא של ידע אקדמי עכשווי."

"הסטודנטים והבוגרים שלנו רוכשים רקע היסטורי בשילוב עם תמונת מצב עכשווית, ורותמים אותם לפעילות בשטח לטובת היחסים בין הקהילות. העיסוק בצעירים יהודים אמריקנים הוא חשוב במיוחד, כיוון שביכולתו להסביר כיצד יראה עתידו של הקשר בין ישראל וארצות הברית ועל אילו עקרונות יתבסס." הוסיף.

צילום: יניב קופל
צילום: יניב קופל
Back to top button