מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל סיכם את ממצאי התחקיר לבחינת נסיבות מותו של לוחם צה"ל, רב״ט דניס זינובייב ז"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, סיכם היום (ראשון) את ממצאי התחקיר הפיקודי וועדת המומחים לבחינת נסיבות מותו של לוחם צה"ל, רב״ט דניס זינובייב ז"ל.

כזכור, ביום 15 בינואר 2023 נהרג דניס ז״ל כתוצאה מפיצוץ נפל בחדר המגורים שלו, בבסיס האימונים של חטיבת כפיר שבמחנה בקעות. באירוע נפצעו שלושה לוחמים נוספים.

מהממצאים עולה כי אי הקפדה על נהלי בטיחות, הרמת נפל והבאתו לחדר המגורים, היו הגורמים המרכזיים להתרחשות האירוע. במעגל הרחב יותר, הופקו לקחים למניעת הימצאות נפלים בשטחי האימונים וכן להעמקת המודעות בקרב חיילים אודות הסכנה שבנגיעה בנפלי תחמושת ואמצעי לחימה. מעבר לכך, הועדה מצאה כי נשמרה שגרה צבאית תקינה בבסיס האימונים החטיבתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיכום הצגת הממצאים, הרמטכ״ל הביע הערכתו על ביצוע תחקיר יסודי שהתקיים הן בוועדת המומחים והן בדרג הפיקודי של חטיבת כפיר.

הרמטכ״ל קיבל את המלצות ועדת המומחים וקבע כי מדובר באירוע חמור וטרגי בו נהרג חייל צה״ל ונפצעו שלושה חיילים נוספים, שלא נוכח פני אויב. הרמטכ״ל הנחה על מימוש לקחי התחקיר באופן יסודי והטמעת מסקנותיו בכלל יחידות צה"ל ובקורסי הפיקוד, תוך מתן דגש לסכנות הנפלים בשטחי אש ובמחנות הצבא.

במקביל לתחקור האירוע, נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. בעקבות מסקנות התחקיר הוחלט כי למפקד ההכשרה המחזורית תרשם הערה פיקודית ולמפקד הפלוגה תירשם נזיפה פיקודית.

מצה"ל נמסר כי ממצאי הוועדה ומסקנותיה, וכן התחקיר הפיקודי, הוצגו על ידי המפקדים למשפחת זינובייב ולפצועים באירוע. צה״ל משתתף בצער המשפחה וממשיך ללוותה.

רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל
רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל. צילום: דובר צה"ל
Back to top button