מבזקיםפוליטי / מדיני

"הדיון האבסורדי על משבר חוקתי רק ממחיש עד כמה דרושה הרפורמה המשפטית"

שר המשפטים, יריב לוין, ערך אמש (שני) ריאיון בערוץ 14, בו הוא נשאל על האפשרות שבג"צ יפסול את התיקון לחוק ושינוי הוועדה לבחירת שופטים, אם וכשיעבור בכנסת. לוין השיב שפסיקה כזו אינה הגיונית ואם בכל זאת תעבור פסיקה כזו, לא יצייתו לה. דבריו עוררו סערה והגבירו את הוויכוח הגואה גם ככה, סביב הרפורמה המשפטית.

ממפלגת הליכוד נמסר: "הדיון האבסורדי על משבר חוקתי רק ממחיש עד כמה דרושה הרפורמה המשפטית כדי להחזיר את האיזון הראוי בין הרשויות. לבג״צ אין שום סמכות או עילה להתערב בתיקון לחוק יסוד שקובע כיצד ימונו השופטים, בדיוק כפי שלא התערב בעבר כשהחוק תוקן לפני למעלה מעשור. העיקרון שלבג״צ אין סמכות לפסול חוקי יסוד מופיע בכל המתווים, לרבות מתווה הנשיא, והוא יעוגן ברפורמה המשפטית. לכן אין שום מקום למשבר חוקתי."

מובילי המחאה נגד הרפורמה מסרו: "מסתבר שיאיר נתניהו הפך להיות פרשן הליכוד לענייני פסיקות בג"צ. הודעה מופרכת והזויה, מנותקת מהמציאות, ממש כמו לכנות את הטייסים והמילואימניקים נאצים, בוגדים וטרוריסטים. אם הממשלה תמנה שופטים שפוטים חובה על בג"צ להתערב ולהציל אותנו מלהפוך להיות הונגריה. ההצהרות כי לא יצייתו לפסיקה ממחישות כי זו ממשלה עבריינית, לא לגיטימית הדוהרת לעבר משבר חוקתי וקרע בעם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

תגובה אחת

Back to top button