מבזקיםפוליטי / מדיני

סיעת הליכוד הצביעה ברוב מוחץ בעד החוק שמחזיר את האיזון בוועדה לבחירת שופטים

סיעת הליכוד הצביעה לפני זמן קצר (שני), ברוב מוחץ של 34 חברי כנסת בעד וארבעה נגד, בעד החוק שלטענת הסיעה מחזיר את האיזון בוועדה לבחירת שופטים ו"מבטל את המצב הלא-דמוקרטי שבו השופטים ממנים את עצמם".

על פי הודעת הסיעה "שיטה זו שבה נציגי הציבור בוחרים שופטים נהוגה כמעט בכל הדמוקרטיות בעולם. הטענה שביטול המנגנון שבו השופטים ממנים את עצמם זה ׳קץ הדמוקרטיה׳ – משוללת יסוד.
החוק לא מאפשר השתלטות של הקואליציה או האופוזיציה על בית המשפט, אלא מבטיח שיהיה גיוון בהרכב השופטים"

אגב, חברי הכנסת דנון, אמסלם, סעדה ופסל הצביעו נגד. ח"כ דנון הסביר: "מתווה? כן. פשרה? כן. התקפלות? לא ולא. מהרגע הראשון הבהרתי שאני תומך ברפורמה. העם נתן לנו מנדט ברור לבצע שינוי במערכת המשפט, ואמרתי שאתן לכך גב מלא. חשבתי שאפשר וצריך להתפשר למען רעיון האחדות, אבל להתפשר אין פירושו להתקפל. לצערי, אנו עדים בימים ובשבועות האחרונים להתנהלות לא טובה של הקואליציה, מתווים של שותפים בקואליציה שנשלפים באישון ליל, זיגזוג מ-0 ל-100 ומ-100 ל-0". ציין ח"כ דנון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוא הוסיף " לא נכון לוותר על נושאי ליבה כאשר אין הסכמה רחבה. ברור לכולם שהצעדים שלנו יובילו רק להחרפת המאבק והדה לגיטימציה לבחירת העם הדמוקרטית. אם המהלך היה מביא להסכמה רחבה היה נכון לשקול ויתורים מפליגים. כעת נשארנו עם נסיגה מפוארת ובלי שום הסכמות. חבל".

מנגד אמר השר יריב לוין "מה שאנחנו עושים פה זה מעבר לכל דימיון, אף אחד לא חשב שנצליח לעשות את זה לפני כמה חודשים. זה מהלך שמסתכל שנים קדימה ובונה תשתית לדורות"

תגובות מובילי ההתנגדות לדיקטטורה על הודעת הליכוד: "אסופת שקרים. שיטת המשטר הזאת שאין בה חוקה, והפרדת רשויות נהוגה רק במקומות נכשלים כמו טורקיה, הונגריה ורוסיה. שופטים שפוטים על מלא. מדובר בהשתלטות עויינת על הרשות השופטת, כניסה עם ה D-9 לבית המשפט. מי שיצביע בכנסת בעד קריעת העם, יחסל את צבא העם ויסתובב עם קלון כל חייו".

ח"כ דנון על ההצבעה בסיעת הליכוד בחוק מינוי השופטים
צילום: מתוך טוויטר ח"כ דנון
ארכיון. ישיבת סיעת הליכוד (ללא קרדיט)

Back to top button