חדשות הארץמבזקים

התאחדות הקבלנים בוני הארץ: השבתת פעילות הרישוי בבנייה פוגעת בתושבים

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, התייחס היום (ראשון) להשבתת פעילות תכנון ורישוי הבנייה בידי ראשי 15 הערים הגדולות. לדבריו ההחלטה פוגעת בתושבים. "זהו גול עצמי של ראשי הערים הגדולות. ראשי הערים הגדולות בישראל לוקחים בשבי את תושבי הערים שלא יוכלו להיכנס לדירות שלהם שכבר נבנו ואת אלה שבניית הדירות החדשות שלהם תידחה בחודשים ארוכים. דווקא בתקופה של קושי אמיתי לצאת ולבנות דירות חדשות, השביתה הזו תפגע מאוד בהיצע הדירות ותגרום להעלאת מחירי הדירות ושכר הדירה".

נזכיר כי מאז אמצע השנה שעברה צנח היקף התחלות הבנייה בישראל ביותר מ-15% ולהערכת ההתאחדות, הוא צפוי לעמוד הרבעון הנוכחי על 15,000 יחידות דיור או פחות. הירידות החדשות נמשכות והיקפי הבנייה נחתכים בעיקר לאור אי הוודאות בענף ובמשק והעלאת הריבית על ידי בנק ישראל.

בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ אומרים כי השביתה היא צעד מוקדם מדי, שכן היא באה עוד לפני דיוני עומק ענייניים בין הממשלה לבין העיריות החזקות בישראל על דרישותיהן. "דווקא אנחנו הקבלנים יכולים לתווך בין העיריות לבין הקבלנים, שכן אנחנו אלה ויחד להגיע לכלים שיקדמו מהר יותר תחילת וסיום הבניה. העיכובים פוגעים קשות בזוגות הצעירים. להשבתה כזו, מצד ראשי הערים, תהיה גם תרומה שלילית באשר להעלאת מחירי הדירות, שדווקא עתה נמצאים בהתמתנות", הוא אומר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סרוגו הדגיש: "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה עצירה של ענף הבנייה והתשתיות וכשזה קורה, המחיר שהיא משלמת הוא אדיר. הכלכלה הישראלית כולה תלויה בהמשך עבודת הבנייה. הענף שלנו הוא מהמעסיקים הגדולים במשק, עם מעל 250 אלף עובדים ישראליים ושיתוקו הוא פגיעה ישירה בהם. הענף שלנו הוא אחד הלווים הגדולים במשק והיקף האשראי שלו מהמערכת הבנקאית נע סביב טריליון שקל, ולכן שיתוקו הוא פגיעה מסוכנת מאוד ביציבות הבנקים ובמשק כולו

"

קרדיט אילן בשור

Back to top button