מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ רוטמן בהצעה חדשה למינוי שופטים

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן אמר הערב (ראשון) כי הוא מציע הצעה חדשה בנושא מינוי השופטים. "אני מציע שמינוי שופטים לבית המשפט העליון יהיה ברוב רגיל של 6 מ 11. אולי מהמינוי השלישי והלאה הרוב הממנה חייב לכלול נציג מהשופטים ונציג מהאופוזיציה. כך מעניקים מענה לחשש שהקואליציה תשתלט על בית המשפט העליון ומצד שני מאפשרת לקואליציה 2 מינויים".

כמו כן נמסר כי ביחס לוועדה למינוי שופטי העליון תהיה אישה אחת מכל אחד מגורמי הוועדה (שופטים, שרים, קואליציה, אופוזיציה) סה"כ 4 נשים. בנוסף, קיבל היו"ר ח"כ רוטמן את הצעת חכ"ל מוסי רז ולפיה מהכנסת הבאה שר המשפטים ונשיא העליון לא ייספרו לעניין הייצוג ההולם

מובילי ההתנגדות לדיקטטורה הגיבו על מתווה רוטמן ומסרו: "רוטמן מציע לבצע פיגוע בתוך בית המשפט העליון. להכניס לתוכו שופטים שפוטים שמחויבים לשלטון ולא לחוק. הוא עומד לגלות שעם ישראל לא מטומטם כמו שהוא חושב, נעמוד כחומה בצורה מול תכניות תוכניות הזדון שלו להפוך את ישראל לדיקטטורה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובת התנועה למשילות ודמוקרטיה לשינויים המוצעים בועדה לבחירת שופטים: "אנו רואים בחומרה את הויתור על הדרישה הבסיסית ביותר והיא מינוי שופטים על ידי נבחרי הציבור ללא יכולת וטו של שופטים. ההצעה החדשה שמעניקה זכות וטו על מינוי שופטים לבית המשפט העליון החל מהמינוי השלישי, לא מקובלת. בעוד שניתן להכיל דרישת רוב של שבעה במינוי שופטים לביהמ״ש העליון, שתחייב את תמיכת נציג השופטים או את תמיכת נציג האופוזיציה, לא ניתן לקבל דרישה שתחייב בכל מחיר תמיכה של נציג השופטים, שכן מדובר בהשארת זכות הוטו בידי השופטים".

ועדת חוקה - הכנסת - שמחה רוטמן
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button