חדשות הארץמבזקים

השבוע ה-11 ברציפות: הערב יתקיימו הפגנות ב- 120 מוקדים ברחבי הארץ

הערב (מוצ"ש), תנועת "ההתנגדות לדיקטטורה" תקיים את ערב ההפגנות ה-11 ברציפות במספר שיא של מאה ועשרים מוקדים ברחבי הארץ, מצומת הגומא בצפון ועד אילת, ובמרכזן, ההפגנה השבועית ברחוב קפלן בתל אביב.

בשעה 18:00 יתכנסו מפגינים בכיכר דיזינגוף בתל אביב לצעדת מחאה עם מספר מייצגים אל מתחם ההפגנה.

מוקדים מרכזיים נוספים יתקיימו בחיפה, ירושלים, אשדוד, באר שבע, בית שמש, אפרת, נתניה, כפר סבא, הרצליה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הפגנה נגד המהפכה המשפטית - תל אביב
צילום: אור הדר

ההפגנות מגיעות לקראת השבוע שבו מתכוונת הממשלה להעביר בקריאה שניה ושלישית את השינויים במערכת המשפט אותה מכנים המפגינים "חוקי הדיקטטורה".

מארגני ההתנגדות מודיעים שיקיימו בחמישי הקרוב את יום השיתוק הלאומי, שיהווה עליית מדרגה מימי ההתנגדות הקודמים, ובמרכזם – צעדה בעיר בני ברק.

על רקע פרסומים על מתווה פשרה נוסף שתכליתו, לדבריהם חצי דמוקרטיה, מבהירים כי יתנגדו לכל יוזמה המאפשרת לממשלה למנות שופטים מטעמה לבית המשפט העליון.

"זהו תחילתו דה-פקטו של משטר דיקטטורי אשר ממנה שופטים שנאמנים לו ולא למגילת העצמאות והחוק הישראלי. חיסול הדמוקרטיה זו לא דרכנו." ציינו.

ממארגני ההתנגדות לדיקטטורה נמסר: "לא יצאנו לרחובות בשביל חצי או רבע דיקטטורה. בליבנו נשבענו להגן על מגילת העצמאות, על ערכייה הדמוקרטיים של מדינת ישראל ועל עצמאות הרשות השופטת. בחמישי הקרוב נעלה מדרגה בהתנגדות. אנו קוראים לראשי ההסתדרות והתאחדות התעשיינים, כמו גם אנשי עסקים בולטים במשק וביניהם: דנה עזריאלי, ליאורה עופר והראל ויזל, להודיע שהם מצטרפים למאבק ביום חמישי הקרוב ויכריזו על השבתת הפעילות. אם ישארו על הגדר ולא יצטרפו ההיסטוריה תשפוט אותם."

Back to top button