צרכנות

כל מה שאתם צריכים לדעת על ניכור הורי ודרכי ההתמודדות איתו

קרדיט תמונה FREEPIK

ניכור הורי היא תופעה חוזרת אשר מאפיינת בעיקר משפחות פרודות, משפחות בהן ההורים התגרשו לאחר שנולדו להם ילדים. למעשה, במהלך ניכור הורי, אחד הצדדים (במרבית המקרים הצד לו ניתנה המשמורת העיקרית על הילד) מפעיל לחץ מכוון על הילד על מנת לצמצם את הקשר שלו עם ההורה השני ככל הניתן, זאת בעוד כי במקרים מסוימים גם נמנע מההורה לראות את הילד שלו לגמרי על אף שהדבר לא חוקי. על אף שבישראל הדעה הרווחת היא כי רובם המוחלט של מקרי ניכור הורי קורה מצד האישה, חוקרים רבים ופסיכולוגים מומחים אשר חקרו תופעה זו סבורים כי שני הצדדים נמצאים בסיכון שווה לניכור הורי.

איך מתמודדים עם ניכור הורי?

חשוב לציין כי ניכור הורי הוא מצב רגיש אשר יש לטפל בו בצורה עדינה ומחושבת, זאת בעוד כי על מנת לטפל בניכור הורי צריך להבין בנושא לעומק ולדעת כיצד להתמודד איתו בדרך הנכונה. תחילה, חשוב לציין שכאשר מדובר בילדים קטנים, ניכור הורי במרבית המקרים קורה בשיתוף פעולה מסוים מצד הילדים. כלומר, במרבית המקרים הילדים מושפעים מצד ההורה אשר מנסה להרחיק אותם מההורה השני ומפתחים סלידה מסוימת אליו. על כן, במידה ואתם חווים ניכור הורי, חשוב לציין כי אתם מוכרחים לאחות את הקשר שלכם עם ילדכם, מאחר ובגילאים אלו האופי שלהם מתעצב סביב זכרונות ובמידה ולא תעשו זאת, ייתכן כי הסלידה תהפוך לקבועה. ניתן לאחות את הקשר במגוון דרכים, אך לפני הכל ראוי לציין כי עליכם לנצל את הזמן שיש לכם עם ילדכם לטובה ולהשתדל להפוך אותו לזמן מהנה בו תעשו כמיטב יכולתכם להשאיר להם זכרונות טובים, מאחר ואלו יכולים לעזור לילדכם לקשר זכרונות חיוביים אליכם, בניגוד לאלו שההורה השני הטמיע.

איך תבחרו את עורך הדין הנכון עבורכם?

בעת בה אנו מדברים על דרכי התמודדות עם ניכור הורי, כדאי להבין כי ניכור הורי אינו מצב קל בכלל ועל מנת להתמודד איתו טוב מומלץ לשכור את שירותיו של מומחה בתחום, מומחה כמו עורך דין לענייני משפחה. כמו כן, לבחירת עורך דין לענייני משפחה אשר יסייע לכם משפטית במאבק הצודק שלכם יש חשיבות רבה. כדי לבחור את עורך הדין המומלץ עבורכם, חשוב מאוד תחילה לברר אודות אחוזי ההצלחה של אותו עורך הדין בתיקים בעלי אופי דומה למקרה הספציפי שלכם, זאת מאחר ואחוזי הצלחה יכולים לשקף את כדאיות העבודה עם אותו עורך הדין. יתר על כן, בעת חיפוש אחר עורך דין לענייני משפחה מומלץ מאוד לברר ברחבי הרשת על שביעות הרצון של לקוחותיו ונקודות החוזקה שלו, מאחר ואלו ישקפו לכם תמונה ברורה על היתרונות שעומדים לרשותכם בעת שכירת שירותיו של אותו עורך הדין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button