טכנולוגיהמבזקים

בעלי רכב חשמלי? העדכון החדש של Waze הוא בשבילכם

אפליקציית הניווט הפופולרית Waze, הנמצאת כידוע בבעלותה המלאה של גוגל (Google), הכריזה כי החל מעתה תציג את מיקומן של עמדות טעינה לרכב חשמלי. כמרבית תכני המפה, גם המידע אודות תחנות טעינה אלו מופה על ידי קהילת עורכי המפות של Waze, ואילו המשתמשים מוזמנים לעדכן מיקומים אלו בהמשך. בכך מקווים ב-Waze להתגבר על אחת הבעיות המרכזיות באפליקציות קיימות המיועדות לאיתור תחנות טעינה: מידע חסר או לא עדכני, המוביל נהגים לעמדות טעינה לא תקינות.

המידע כולל את הסוג המדויק של עמדת הטעינה, לפי סוגי החיבור הנפוצים. כך ניתן לתכנן מראש מסלול שלוקח בחשבון עצירה בתחנות הטעינה הקרובות ביותר. האפליקציה תציג גם עמדות טעינה של טסלה (Tesla), למרות שברכבי טסלה אין דרך פשוטה להתקין את אפליקציית Waze במערכת הבידור המובנית ברכב.

בישראל במהלך 2022 כ-10 אחוזים מכלל המכוניות החדשות שנמכרו בשוק היו חשמליות, והצפי הוא כי אחוז זה ילך ויגדל בהמשך. ״השירות החדש של מיפוי וניווט אל עמדות הטעינה בתכנון מסלול הנסיעה יסייע רבות למשתמשים, בישראל ובעולם״, כך לפי מנכ״ל Waze ישראל גיא ברקוביץ׳. ״מיפוי מאות עמדות הטעינה בישראל מתאפשר בזכות התרומה הגדולה של קהילת Waze ועורכי המפות שלנו״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכדי להפעיל את התכונה החדשה, יש להכנס למסך ההגדרות באפליקציה, משם לתפריט פרטי הרכב והעדפות רכב חשמלי. כאן ניתן לבחור את סוג עמדת הטעינה המבוקש, ולאחר מכן יופיע סמל תחנות הטעינה בזמן תכנון כל מסלול נסיעה.

צילום: באדיבות Waze
צילום: באדיבות Waze
צילום: באדיבות Waze
Image by Lee Rosario from Pixabay

Back to top button