מבזקיםפוליטי / מדיני

הכנסת אישרה: חובת דיווח על תלונות וטיפול בהטרדות מיניות במשטרה ובשב"ס

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית, את הצעת חוק דיווח לכנסת על תלונות וטיפול בהטרדות מיניות במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר והטיפול בהן, התשפ"ג-,2022 של חברת הכנסת מירב בן ארי. 29 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדה לביטחון לאומי.

מוצע לקבוע חובת הגשת דין וחשבון שנתי על המפקח הכללי של משטרת ישראל ועל נציב בתי הסוהר לוועדת ביטחון הפנים, המפרט פעולות שננקטו למניעת הטרדה מינית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תופעת ההטרדות המיניות לא פסחה על גופי ביטחון הפנים הגדולים, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר, ובשנים האחרונות אירעו בהם מקרים חמורים של הטרדות מיניות, בין היתר הטרדות בידי קצינים בכירים במשטרת ישראל ופרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע. לצד זאת, ניכר כי בארגונים אלו יש מודעות גדלה והולכת לתופעה, ובדוח מבקר המדינה 70ב שפורסם במאי 2020 אף צוינה לחיוב הפעילות שנעשתה בהם לשינוי התרבות הארגונית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב כי "שלא כמו מרבית הגופים בשירות המדינה, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר הם גופים היררכיים, והם מטפלים בעצמם בהטרדות מיניות באמצעים פיקודיים ומשמעתיים. משכך, ונוכח מאפייני השירות הייחודיים בארגונים אלו, יש חשיבות רבה לכך שוועדת ביטחון הפנים של הכנסת, שהיא הוועדה המפקחת עליהם, תקבל דיווחים סדירים על הפעולות שנקטו הארגונים למניעת הטרדה מינית ועל האופן שבו טיפלו בתלונות על הטרדות מיניות. כך תוכל הוועדה לפקח על הטיפול בתלונות, לרדת לעומק הבעיות ולזמן אנשי פיקוד בשעת הצורך כדי לוודא שהאירועים יטופלו בצורה מיטבית. הסדר דומה, בעניין מוסדות להשכלה גבוהה, נקבע בשנת 2014 ומאז קביעתו ניכרים שיפור וייעול בטיפול בתלונות על הטרדות מיניות ובפעולות הסברה למניעת הטרדות מיניות במוסדות האלה."

חה"כ בן ארי אמרה בתגובה: "המשרתות והמשרתים בגופי ביטחון הפנים פועלים לילות כימים בכדי להעניק לתושבי מדינת ישראל ביטחון ושגרת חיים נאותה, עלינו לדאוג שסביבת העבודה שלהם תהיה ראויה ובטוחה. למקרי הטרדות מיניות יש השלכות על הנפגע/הנפגעת, אך גם על היחידה והארגון כולו. אני מודה לחברי ועדת שרים לענייני חקיקה שראו איתי עין בעין את חשיבותו של החוק למען השוטרים/ות והסורים/ות".

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button