מבזקים

"מקום היסטורי, בעל חשיבות גדולה לעם היהודי": לאחר 3 שנים – המרכז המרהיב נפתח

מרכז דוידסון הממוקם לצידו של הכותל המערבי ולמרגלות הר הבית בירושלים, נפתח היום (שני) לקהל הרחב. אמש התקיים טקס הפתיחה הרשמי בהשתתפותם של בני משפחת דוידסון יחד עם נשיא ומנכ"ל קרן דוידסון מר דארין מקיבר. בין הנואמים בטקס נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג; ראש עיריית ירושלים, משה ליאון; הרצל בן ארי מנכ"ל החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי.

מרכז דוידסון, הנמצא במרכזו של הגן הארכאולוגי של ירושלים, ממוקם בסמיכות לכותל המערבי בעיר העתיקה. זהו אחד מהאתרים הגדולים והבולטים שבעיר העתיקה ובירושלים בכלל, וזאת בשל חשיבותו הארכאולוגית, ההיסטורית ויופיו המרהיב והייחודי.

בשנים האחרונות ביצעו שינויים משמעותיים לטובת יצירת תוכן חדש ואטרקטיבי לקהל. המבקרים במוזיאון יעברו מסע שכולו מוקדש לשאלה מרכזית אחת – למה ירושלים, ומה יש בעיר הזו שהופך אותה לכל כך חשובה ומרכזית לאורך שנים כה רבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כיום, לאחר כשלוש שנים בהן המרכז היה סגור, ובעבודה מאומצת ומשותפת של קרן דוידסון, רשות העתיקות והחברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי, המרכז פתח שוב את שעריו למבקרים.

בין הממצאים במקום, ניתן להתרשם ממטבע נדיר וייחודי שנחשף לראשונה לציבור, שטבע המלך החשמונאי האחרון, מתתיהו אנטיגונוס השני, ושעליו תיאור של מנורת בית המקדש. זהו, למעשה התיאור האומנותי הקדום ביותר של המנורה, והוא קדם ב-107 שנים לחורבן בית המקדש השני.

ממצא ארכיאולוגי נוסף, המוצג לראשונה מאז שנחפר בשנות החמישים, הוא קטע טיח ממערת קבורה מימי בית שני, המוכרת בשם 'קבר יאסון', שעליו חמש חריתות של מנורות.

מרכז דוידסון מציג ממצאים ארכיאולוגים קדומים מימי בית ראשון, ביניהם כתובות עתיקות הנושאות את שם העיר הקדום – 'ירשלם'. המבקרים ייהנו מגלריה שלמה המוקדשת לסיפור הולדתה של המנורה, תוך צפייה בסרטונים ותצלומים הממחישים את ההיסטוריה של העם היהודי בירושלים, באמצעות טכנולוגיה חדשנית.

האתר מהווה נקודת ציון מרכזית עבור תיירים ומטיילים רבים מהארץ ומהעולם- בכל שנה מגיעים למעלה מ250,000 מבקרים, כאשר מעל ל-80% מגיעים במיוחד במטרה להכיר ולחקור את אזור חשוב ומרכזי זה.

מר יצחק הרצוג, נשיא המדינה: "החידוש המקיף והקמת המרכז החדש למעשה חושפים בפנינו את התשתיות העתיקות, המרגשות, מעוררות ההשראה. אין לי ספק שהמבקרים הרבים שיגיעו מכל העולם לכאן יצליחו, באמצעות המרכז הנפלא הזה, להעמיק את החיבור למקומה המיוחד של ירושלים בסיפור הישראלי, היהודי והכלל-אנושי. אני מבקש להביע גם בפניכם את תקוותי, שכל בעלי הפלוגתא בציבור הישראלי ישכילו להתעלות מעל הוויכוחים ולהפנות את מבטם מעל לכאן ולעכשיו."

איתן דוידסון, חבר דירקטוריון קרן דוידסון: "כשאני עומד פה, אני חושב על דבר אחד מרכזי שאבי היה רוצה שיהיה, וזה מקום היסטורי, בעל חשיבות גדולה עבור העם היהודי. מה שאני חושב עליו כשאני פה זה השם של העיר ירושלים. זה משהו שמבינים רק כשנמצאים כאן, וחשים את הקדושה, ואני בטוח שאבא שלי היה חושב על זה גם, ופה- כולם מתקבלים בברכה."

מרכז דוידסון - יצחק הרצוג
צילום: ערן בארי
מרכז דוידסון - יצחק הרצוג
צילום: ערן בארי
מרכז דוידסון - משה ליאון - יצחק הרצוג
צילום: ערן בארי

Back to top button