מבזקיםמשפטי/פלילי

משפחות נרצחים זועמות על עיכוב בחקיקת חוק לאיזוק אלקטרוני

"אנו זועמים לנוכח גרירת הרגליים של הממשלה בהחלת דין רציפות על הצעת החוק של פיקוח אלקטרוני על צווי הגנה, שמטרתה להציל חיי נשים וילדים. אין כל סיבה לאי חקיקת חוק לאיזוק אלקטרוני שהוצע לפני שנים רבות זולת זלזול כלפי חיי נשים במדינת ישראל", כך אמרה היום לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות בוועדה לקידום מעמד האישה בנושא "הסדרת חוק האיזוק האלקטרוני – צו השעה להצלת חיי נשים.

לדבריה, אילו היתה מתקבלת לפני שנים, חיי נשים רבות היו ניצלים. אנחנו זועקים היום את זעקתן של המשפחות שנהרסו על ידי רצח יקירותיהן. "דוגמא אחת לרצח שניתן היה למנוע – רצח של סיפראש אינעלם שבוצע ב-10.6.18. בעלה רצח אותה תוך הפרה בוטה של צו הגנה שהוצא כנגדו. סיפראש הותירה אחריה 4 יתומים שחווים קשיים רבים בחייהם. הותירה הורים ואחיות שאינם מתאוששים מהרצח האכזרי", אמרה צינמן במהלך הדיון.

חברת הכנסת דבי ביטון מיש עתיד ציינה כי "חוק האיזוק האלקטרוני יכול להציל חיים, עוד היום! במקום להתעסק כל היום במהפכה המשפטית או בהפגנות אני מציעה לשר בן גביר להעביר בדין רציפות את הצעת החוק בשבועות הקרובים לפני היציאה לפגרה. המאבק באלימות נגד נשים הוא סיזיפי אך יש כאן צעד אחד קטן שיכול להציל חיים של כל כך הרבה נשים ומצופה מהממשלה להתגייס לכך במיידי. אלימות נגד נשים היא לא עניין של פוליטיקה, היא לא עניין של ימין או שמאל. כולם חייבים להתגייס מיידית למאבק למיגור האלימות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
רצח לוד
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button