חדשות הארץמבזקים

ברוך דיין האמת: אביו של שר המשפטים יריב לוין הלך לעולמו

אביו של שר המשפטים וסגן ראש הממשלה, יריב לוין, הפרופסור אריה לוין אשר זכה בפרס ישראל, הלך היום (ראשון) לעולמו. מלשכת השר נמסר: "המשפחה מודה מעומק הלב לכל המנחמים, ומבקשת לקיים את השבעה במסגרת משפחתית מצומצמת בלבד. תודה על ההבנה."

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שולח תנחומים בשמי ובשם הממשלה כולה, לסגן ראש הממשלה ולשר המשפטים, חברנו יריב לוין, על פטירת אביו, פרופ׳ אריה לוין ז״ל, כמה חודשים בלבד לאחר פטירת אימו. פרופ׳ לוין היה חתן פרס ישראל, מומחה לבלשנות, חוקר גדול של השפה הערבית. אני יודע עד כמה יריב היה קשור אליו בכל נימי נפשו, ואנו שולחים לו ולמשפחתו תנחומים מעומק ליבנו."

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לחתן פרס ישראל פרופסור אריה לוין שהלך לעולמו: ״תנחומיי לשר המשפטים וסגן ראש הממשלה יריב לוין ולמשפחתו בשעתם הקשה, עם פטירתו של אב המשפחה – חתן פרס ישראל פרופ' אריה לוין. אני יודע עד כמה יריב היה קשור לאביו ואני משתתף באבלו. תרומתו של פרופ' אריה לוין לחקר הבלשנות בכלל ולהבנה עמוקה ורחבה יותר של השפה הערבית על שורשיה, סעיפיה, ורבדיה בפרט לא תסולא בפז; ועמידתו על הצורך העצום בהבנתה ובידיעתה כחלק מהמכלול התרבותי של מרחב ארץ הקודש, שיקפה רוחב יריעה מלא השראה.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "משתתף בצערו של חברי כאח לי יריב לוין, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, על פטירת אביו פרופ' אריה לוין חתן פרס ישראל. תנחומים מעומק ליבי, ושלא תדע יותר צער, יריב היקר."

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של פרופ' אריה לוין ז"ל חתן פרס ישראל ומהחוקרים החשובים של הלשון הערבית ותולדותיה. אני שולח את תנחומי הכנים לבנו, ידידי סגן רה"מ ושר המשפטים ח"כ יריב לוין ובני משפחתו. שלא תדעו עוד צער."

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "שולח את תנחומי הכנים לידידי סגן רה"מ ושר המשפטים ח"כ יריב לוין, על פטירתו של אביו פרופ' אריה לוין ז"ל חתן פרס ישראל ובלשן הנחשב לאחד מגדולי החוקרים של השפה העברית. מן השמיים תנוחמו ושלא תדעו עוד צער".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "משתתף בצער של שר המשפטים יריב לוין ומשפחתו על מות אביו פרופסור אריה לוין ז״ל. יהי זכרו ברוך."

יריב לוין
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button