כלכלהמבזקים

לאחר שנים של עיכובים: יו"ר הוועדה דורש – לסיים את גרירת הרגליים תוך 45 ימים

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה היום לדיון שעסק ביישום חוק מוסר תשלומים לספקים (שוטף פלוס 30) במערכת הבריאות. הדיון התקיים על רקע תקנות שאישרה הוועדה בכנסת הקודמת, ונועדו להסדיר את מוסר התשלומים לספקים במערכת הבריאות, מתוקף חוק מוסר תשלומים לספקים שאושר בוועדה עוד בכנסת ה-20. התקנות אושרו לאחר שנים של עיכובים ונועדו לשים סוף לתופעת הפיגור בתשלומים במערכת הבריאות, והוועדה תבקש לבחון מה נעשה מאז.

היום התייחס לכך היו"ר ביטן והבהיר כבר בפתח הישיבה כי למשרדי הממשלה יש שתי אופציות: "או שתביאו תקנות תוך 45 ימים או שהוועדה תודיע לבית המשפט שאתם גוררים רגליים ולא מוכנים לעשות זאת. 4 שנים של עיכובים זה די והותר". הוא הוסיף כי התקנות צריכות לחול על כל מערכת הבריאות, ובמקום שוטף פלוס 30, בשל הייחודיות של מערכת הבריאות, ניתן לאפשר שוטף פלוס 45 או 50.

היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד איתי עצמון, הזכיר כי לאחר עיכובים רבים הוגשו לוועדה תקנות ראשונות של שרי האוצר, הבריאות והכלכלה, באוקטובר 2021. התקנות היו בנוסח מצומצם ולא צופה פני עתיד, והוועדה דרשה להרחיבן, ורק ביוני 2022 הוגשו תקנות מתוקנות שהרחיבו במעט את ההסדר. לבסוף אישרה הוועדה ביולי 2022 תקנות מורחבות יותר, וקבעה מתווה מדורג לפיו התקנות יחולו על כל מערכת הבריאות 3 שנים לאחר פרסומן. עם זאת, לא כל השרים חתמו על התקנות ולכן הן לא נכנסו לתוקף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על רקע זה הודיע היו"ר ביטן כי אין צורך בדיון, ואמר כי החלטתו היא שמשרדי הממשלה יגישו תוך 45 ימים תקנות לוועדה, שיחילו את ההסדר על כלל מערכת הבריאות. הוא שב ואמר כי אם לא יוגשו התקנות יבקש מהיועץ המשפטי להכין תגובה חריפה לבית המשפט העליון, על התנהלות משרדי הממשלה בעניין.

ועדת הכלכלה - דוד ביטן
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

תגובה אחת

  1. מי מטיף מוסר , מושחת שעוד קצת יישב במעשיהו , בוז לממשלה שלנו , אתם לא ניבחרי העם שלי

Back to top button