מבזקיםפוליטי / מדיני

"אני קם ואני קורא מכאן: בואו נדבר כאן ועכשיו – בלי תנאים מוקדמים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם לפני זמן קצר (שלישי) סרטון בו הוא פונה לאזרחי ישראל אך גם לראשי האופוזיציה. בפנייתו, מבקש נתניהו להגיע להידברות ללא תנאים כאשר את דבריו הוא מכוון בעיקר ליאיר לפיד ובני גנץ.

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אזרחי ישראל, זה הזמן לדבר. אני שומע את הקולות בעם – אני שומע את אלה שמברכים ואני שומע גם את אלה שחוששים. כשיש חילוקי דעות בינינו, אפשר וצריך לדבר, כדי להגיע להסכמות או לפחות לצמצם את אי ההסכמות בינינו. זה בידינו."

"אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות זאת, אבל זה דורש מכולם דבר אחד בסיסי – זה דורש מנהיגות וזה דורש אחריות לאומית. אני מחויב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים כדי להוביל להסכמות, אבל לשם כך צריך לקום ולדבר. לצערי, עד לרגע זה, בצד השני אף אחד לא קם. אז אני קם ואני קורא מכאן: בואו נדבר – כאן ועכשיו – בלי תנאים מוקדמים. בלי תירוצים – כדי שיחד נשיג הסכמה רחבה לטובת כל אזרחי ישראל, לטובת המדינה של כולנו". הוסיף רה"מ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד: "מר נתניהו. זה לא הזמן לסיסמאות שיקריות ולספינים. במקום הצהרות לתקשורת, צלצל לנשיא, תודיע לו שאתה עוצר את כל תהליכי החקיקה ומתחיל הידברות במסגרת ועידת הנשיא. אזרחי ישראל, אין לי דרך נעימה לומר זאת: ראש הממשלה נתניהו משקר. כבר שבועות ארוכים שאנחנו מנסים לקיים איתם הידברות. הנשיא הפציר בהם לעצור את החקיקה ולקיים הידברות. האמריקאים ביקשו מהם לעצור את החקיקה ולקיים הידברות, ועם ישראל כולו מבקש מהממשלה למנוע קרע נורא, לעצור את האמוק ולקיים הידברות. במקום זה הם רצים קדימה עם חקיקה חפוזה, לא אחראית ואנטי דמוקרטית שפוגעת אנושות בכלכלה ובבטחון."

צילום: ללא קרדיט
בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

Back to top button