צרכנות

טיפול נפשי זקוק למקום משקם ותומך

כל טיפול נפשי מתחיל לא במשבר שאותו עובר המטופל אלא ברגע שבו הוא מבין שהגיע למקום שמעניק לו את התמיכה והמעטפת המקצועית הנכונה שבעזרתה הוא יכול להשתקם ולהחלים.

קרדיט תמונה FREEPIK

במקומות שבהם מעניקים טיפול נפשי לא תמיד יכולים להתמודד עם המנעד הגדול של משברים שונים ולא תמיד אשפוז פסיכיאטרי הוא המענה הנכון למטופל. יש גם מקומות אחרים שיכולים להציע מסגרת שהיא חלופה תומכת ומתאימה יותר כשיש בה אנשי מקצוע בתחום הנפש שידועים לאבחן ולתת את הטיפולים. זה לא חייב להיות טיפול באמצעות תרופות אם זאת לא הדרך וזה לא חייב להיות טיפול פסיכולוגי כי יש גם סל טיפולים נוספים שיכולים לעזור למטופל לעבור משבר נפשי. בבית סניטי – רוח ים הקימו מסגרת חלופית כזאת לכל מי שזקוק לטיפולים שונים במשברים הנפשיים ובכך להגיע לאבחון נכון ומדויק, לקבל טיפול מתאים שיכול להיות תרופתי אבל גם אחר ולהשתקם ולחזור למסלול חיים רגיל.

חשיבות הסביבה להחלמה ולשיקום

אילו כל אדם יכול היה להחלים ולקבל את התמיכה המלאה בבית או במחלקה שבה מאושפזים אין ספק שזה היה עוזר, אבל המציאות מלמדת שלכל משבר נפשי זקוקה סביבת החלמה מתאימה משלו. יש אנשים שלהם אשפוז אינו עוזר ויש מי שחייב לצאת מהבית כדי למצוא מסגרת חלופית ורגועה יותר שתעזור לו להגיע לאיזון בחייו ולהחלים מהמשבר. אנחנו מכירים תסמונות ותופעות רבות שגורמות לאנשים להזדקק לטיפול נפשי כדי להחלים ואין ספק שזה יכול לעזור, אולם אם לא ימצאו את המקום שבו זה יקרה בתנאים המיטביים זה יקשה מאוד להגיע להחלמה מלאה. משום כך, במקום כמו בית מאזן שנבנה במיוחד כדי לעזור לאנשים למצוא את הרגיעה והשלווה המתאימות לפסק זמן שדורש הטיפול יש הרבה יותר סיכוי לכך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה קורה בבית מאזן כזה?

במקום שיש בו לא רק טיפול נפשי אלא גם מעטפת שירותים וליווי אישי לאורך זמן של המטופל ושל משפחתו לאחר מכן, אפשר לנהל שגרה בריאה וטובה יותר שהיא גם מאוזנת נפשית. בטיפול הרגשי ההוליסטי שניתן במקום נכללים אמנם טיפולים נפשיים מוכרים, אבל העיקרון החשוב בבית הוא להחזיר למטופל את האמון בעצמו ואת היכולות הבסיסיות שלו להרגיש ביטחון ולהמשיך בחייו. המשברים והבעיות הנפשיות המגוונות שבהם מטפלים בבית זה כוללים טיפולים בטראומות כמו גם טיפול בדיכאון וחרדה. בבית סניטי – רוח ים מסייעים למטופלים לעמוד על הרגליים ולחזור לחיים מלאי עניין ומשמעות.

 

 

Back to top button