מבזקיםמשפטי/פלילי

הערעור התקבל: בכיר באגד לשעבר הורשע בבקשת שוחד של מיליון אירו – ויישב בכלא

בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה והמיר למאסר בפועל את עבודות השירות שהוטלו על נתן פורמן, בכיר לשעבר באגד שהורשע בבקשת שוחד בגובה של מיליון אירו.

כזכור בית המשפט המחוזי בת"א (השופט בני שגיא) הרשיע על פי הודאתו את נתן פורמן מנהל המשק וחבר הנהלת אגד לשעבר, בבקשת שוחד של מיליון אירו מ"אוובאס", יצרנית האוטובוסים של מרצדס-בנץ הגרמנית. מכתב האישום המתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון עולה כי פורמן, ביקש לקבל לידיו את כספי השוחד בין היתר תמורת קידום פתרון מחלוקת שהתגלעה בין "אוובאס", ששיווקה לאגד אוטובוסים מסוג "מרצדס בנץ", ובין "אגד". חברת אוובאס נענתה בחיוב לבקשת השוחד ואף העבירה את הכסף ל"חברת ייעוץ". חשוב להדגיש כי ההסדר בין הצדדים כלל הסכמה על רכיב הקנס והחילוט אך לא על שאר רכיבי העונש.

בית המשפט גזר על פורמן תשעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס בגובה 250,000 ₪ וחילוט של שני מיליון ₪. המדינה באמצעות עו"ד שרית משגב מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ערערה על קולת העונש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת הדיון בערעור שופטי בית המשפט העליון הדגישו שוב ושוב כי הענישה הראויה בגין העבירה שבוצעה עומד על מספר שנות מאסר, אולם לאור חלוף הזמן המשמעותי הציע העמדת העונש על 9 חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח. הצדדים קיבלו את המלצת בית המשפט העליון (כב' השופטים י.וילנר, ע. גרוסקוף ור. רונן ) והסכימו כי עונש המאסר שאמור היה להיות מרוצה בעבודות שירות יומר למאסר בפועל וכי שאר מרכיבי העונש יעמדו בעינם. לאור האמור ירצה פורמן 9 חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח.

את התיק ניהלו בבית המשפט המחוזי ניהלו עו"ד דנה נקר, רינת ברנדל וטפת מויאל רוטשילד מפרקליטות מיסוי וכלכלה. ובהליך הערעור בבית המשפט העליון ייצגה את המדינה עו"ד שרית משגב מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button