חדשות חוץמבזקים

טורקיה: רעידת אדמה נוספת הורגשה, מניין ההרוגים הגיע לכמעט 5,000

רעידת אדמה נוספת הורגשה לפני זמן קצר (שלישי) בחלקה המזרחי של מדינת טורקיה, בעוצמה של 5.7. הרעש החל בעומק של עשרות קילומטרים על פי המכון הססמולוגי, בשונה מהרעידות שאירעו אתמול.

לפי שעה, מניין ההרוגים בטורקיה וסוריה מתקרב ל5,000 ומספר הפצועים חצה את ה-25,000. על פי מספר הערכות של מומחים, המספרים עדיין לא הגיעו לרמות הריאליות ואנו צפויים לחזות במספרים גבוהים בהרבה. חלק מהאנליסטים מעריכים כי יש מעל ל25,000 הרוגים כשמרביתם מטורקיה.

במהלך הלילה, משלחת החילוץ וההצלה הישראלית נחתה בשדה התעופה בAdana באזור רעש האדמה. לאחר היערכות ראשונית, צוותי החילוץ יעשו את דרכם לאזורי האסון ושם יחלו בפעולות החילוץ. אנשי משרד החוץ פעלו במהלך הלילה למול השלטונות התורכים כדי לאפשר את קליטת הכוחות ונערכים לקבלת בית החולים שדה שצפוי להגיע בהמשך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
משלחת ישראלית - טורקיה
צילום: דוברות משרד החוץ

סגן שגרירת ישראל בתורכיה, נדב מרקמן : "היה מורכב להשיג את האישורים הדרושים לנחיתת הכוחות, בייחוד לאור מסגרת הזמנים, ובשעות הלילה פעלנו נמרצות מול משרד החוץ התורכי, הצבא וכן רשויות התעופה. אני נרגש וגאה לראות את המטוסים הצהליים נוחתים בשדה התעופה, מובילים את כוחות החילוץ בדרכם להושיט סיוע לתושבים שנפגעו".

‏משלחת "ענפי זית" של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ המריאה בלילה גם היא למוקד רעידת האדמה בטורקיה.

ענפי זית - משלחת ישראלית - טורקיה
צילום: דובר צה"ל
ענפי זית - משלחת ישראלית - טורקיה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
הריסות - רעידות אדמה - רעידת אדמה
אילוסטרציה. Image by Angelo Giordano from Pixabay

Back to top button