חדשות הארץמבזקים

"לעצור את הרצח הבא": יום הזיכרון לקורבנות אלימות נגד נשים יצוין ברחבי הארץ

יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים, יוזמה של יו"ר עמותת כל הנשים עו"ד אפי אומיאל פדידה, יצוין מחר (חמישי) בשורה של אירועים בכל רחבי הארץ לצד אירוע מרכזי שיועבר בזום ובפייסבוק והכל במטרה להנציח, להעלות את המודעות ולמנוע את הרצח הבא. במהלך 2022 נרצחו בישראל 24 נשים, מדובר בעלייה ביחס לשנת 2021 שבה נרצחו 22 נשים, אך בעלייה משמעותית ביחס לשנת 2019 שבה נרצחו 16 – רובן כתוצאה מאלימות במשפחה. 30% ממקרי הרצח היו על ידי בן זוגן של אותן נשים, מספר דומה נרצחו על ידי בני משפחה ואילו כ-40% נרצחו על ידי זר או שטרם פוענחו המקרים.

האירוע המרכזי ייערך יועבר כאמור בזום (20:00), אך גם ברחבי הארץ יתקיימו אירועים מקומיים כמו בראשון לציון ובמדרחוב באילת, בהשתתפות נציגי ארגוני הנשים וארגוני הסיוע. בין המכובדים שישתתפו באירוע בזום ויצעקו את צעקת הקורבנות: שגרירות ישראל בספרד, סין, תאילנד, מצרים וחוף השנהב, יו"ר ויצו ישראל אורה כורזים, יו"ר נעמ"ת חגית פאר, יו"ר איגוד היועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות ורד ששון, נשיא בני ברית ישראל דניאל גרץ, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות לרה צינמן, יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל רמה ענב, אשת ראש הממשלה לשעבר והסופרת המוערכת ליהיא לפיד ועוד.

"מטרת יום הזיכרון היא לזכור, להנציח ולהעלות לסדר היום את זכרן של הנשים שאינן איתנו, ובאמצעות המודעות לפעול למניעת רצח של נשים נוספות החוות אירועי אלימות", הסבירה אומיאל פדידה. "חשוב מאין כמוהו שהמידע על נורות האזהרה לזוגיות אלימה יגיע לכל בית ספר תיכון בארץ. כי אלימות לא תמיד משאירה סימנים כחולים והזיהוי מראש של סימני אלימות רגשית יכולה למנוע אסקלציה לאלימות פיזית". אמויאל פדידה הוסיפה: "גם אם יש מודעות לסימני האזהרה החשוב לדעת שהסכנה הגדולה ביותר היא במעמד הפרידה מבן הזוג האלים. חשוב לא להיפרד לבד, ולהודיע רק ממקום מרוחק ובטוח ובנוכחות של אנשים תומכים מסביב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטקס המרכזי יועבר בשידור ישיר בקבוצת הפייסבוק "יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים" ובעמוד עמותת "כל הנשים". הוא ישודר גם בעמוד הפייסבוק של "בני ברית" ל-70 מדינות בעולם. במהלך האירוע ישודרו ראיונות בנושא אלימות ורצח נשים עם נועה תשבי, מיכל צפיר ושרונה בן אור, ששרדה מערכת אלימה עם רוצח סדרתי ועוד.

במהלך 2022 נרצחו בישראל 24 נשים, מדובר בעלייה ביחס לשנת 2021 שבה נרצחו 22 נשים, אך בעלייה משמעותית ביחס לשנת 2019 שבה נרצחו 16 – רובן כתוצאה מאלימות במשפחה. 30% ממקרי הרצח היו על ידי בן זוגן של אותן נשים, מספר דומה נרצחו על ידי בני משפחה ואילו כ-40% נרצחו על ידי זר או שטרם פוענחו המקרים.

מעמותת אבות למען צדק נמסר בתגובה: "פילוח עומק של רצח נשים יגלה, כי ככל שמדובר באוכלוסייה היהודית, הרי שה'תופעה', אם בכלל קיימת, עומדת על פחות מ 1 – למיליון. בניגוד לקמפיין המלבה שנאה בין המינים בדגש על שנאת גברים, בישראל ישנן שתי חברות. האחת, יהודית מקדשת את החיים, האחרת, הערבית מקדשת אותם מעט פחות. כאשר בוחנים אובייקטיבית את התפלגות נתוני רצח הנשים בחברה היהודית מנתוני רצח הנשים בחברה הערבית, אנחנו נשארים עם שורה תחתונה שמלמדת באופן הכי ברור שאפשר שאין בישראל תופעה של רצח נשים על רקע היותן נשים. בממוצע רב שנתי בחברה היהודית נרצחות בין 4-6 נשים יהודיות, מקרים בודדים של רצח נשים על רקע סכסוך בין בני זוג במגזר היהודי, ויש בעיה כללית ביחס לחיי אדם – גברים כנשים – במגזר הערבי, שהרוב המוחלט של הרוצחים והנרצחים נמנים עם בניו. למעשה, החברה המוסלמית המהווה כ-17% בלבד מהציבור הישראלי, אחראית ל-80% ממקרי הרצח של נשים וגברים."

צילום: ללא וקרדיט
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח