בריאותמבזקים

200 אחוזי תפוסה בחדר המיון שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה

בשעות אלו (שני אחה"צ) נרשמים עומסים חריגים במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה – חדר מיון) שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה. מהנתונים עולה, כי בחדר המיון נמצאים 110 מטופלים, כאשר מדובר ב-200 אחוזי תפוסה.

בין המגיעים למיון ניתן למצוא אוכלוסייה מבוגרת ו/או קשישה הסובלת מתחלואת חורף, כגון שפעת ו-וירוסים נשימתיים נוספים, וכמו כן ילדים ובני נוער המגיעים למיון ילדים.
מנהל המלר"ד, ד"ר ח'אלד עטאללה, מסר כי הצוותים הרפואיים והסיעודיים נאלצים להתמודד עם כמויות גבוהות במיוחד של מטופלים, כמו גם עם אתגרים מורכבים כהיעדר מיטות ומחסור בכוח אדם, דבר המביא לשהייה ממושכת מהרגיל בחדר המיון.

במקרים מסוימים נאלצים מטופלים להיות מעוכבים בחדר המיון גם בתום הטיפול בהם, מכיוון שהמחלקות הפנימיות עמוסות מאוד אף הן ואינן יכולות לקלוט אותם עקב תפוסות חריגות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יצוין, כי בשש המחלקות הפנימיות שבמרכז הרפואי נרשמים בשעות האחרונות 120 אחוזי תפוסה בממוצע. בכמה מהמחלקות הפנימיות, שתקן המיטות בהן עומד על 34 בלבד, מאושפזים בין 50-45 מטופלים. יחד עם זאת, חולים אינם מאושפזים במסדרונות כפי שהיה בשנים קודמות בתקופה זו של השנה.

מנהל המיון, ד"ר עטאללה: "למרות שהגשם אמור להגיע רק מחר (שלישי), אנו מרגישים היטב את תחלואת החורף, בעיקר בקרב מבוגרים וקשישים, כאשר הדבר מתבטא בעלייה משמעותית במספר המטופלים הסובלים מווירוסים נשימתיים. להערכתי, המצב יילך ויחמיר עקב הגשם והסופות שאמורות להגיע בהמשך השבוע, ולא אתפלא אם בימים הקרובים יגיעו התפוסות במיון ל-250 אחוזים. מדובר באחוזי תפוסה שאיני זוכר כמותם ב-5-4 השנים האחרונות".

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום: "למרות העומסים החריגים והאתגרים הרבים עימם מתמודדים הצוותים, אנו לא נסגור את המיון ונמשיך לקבל מטופלים כרגיל. הסיבה לכך היא שמדובר במרכז הרפואי היחיד בגליל המערבי, ואנו חשים מחויבות רבה כלפי 650 אלף התושבים שמתגוררים באזור שלנו ומקבלים מאיתנו שירותים בכל ימות השנה. הצוותים שלנו ימשיכו להעניק טיפול מקצועי ומסור כמו תמיד, אם כי אני מבקש מהמטופלים להיאזר ככל האפשר בסבלנות ולהבין את המצב המאתגר בו נמצאים הצוותים הרפואיים".

המרכז הרפואי לגליל בנהריה
ארכיון. צילום: רוני אלברט
Back to top button