מבזקיםצבא וביטחון

הפעילות בלב ג'נין: סוכלו פיגועים משמעותיים, מספר רב של מחבלים חוסלו – חמאס מאיים בהסלמה

בפעילות משותפת של שב"כ, ימ״מ, מג"ב וצה״ל הבוקר (חמישי) בלב מחנה הפליטים ג׳נין, מול התארגנות צבאית של פעילי גא״פ, נוטרלו שלושה מבוקשים. במהלך ניסיון מעצרם, פתחו המבוקשים באש ונהרגו בחילופי אש עם כוחותינו.

המבוקשים, פעילי גא"פ המעורבים בעת האחרונה בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים. במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם.

אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך ניסיון המעצר בוצע ירי לעבר כוחותינו אשר השיבו אש לעבר החמושים. זוהו פגיעות במספר חמושים. נבדקות טענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי. אין נפגעים לכוחותינו.

הפעילות בוצעה בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב״כ אשר הוביל את כוחות הלוחמים של הימ״מ, מג"ב, צה"ל ושב״כ לדירת מסתור במחנה הפליטים ג׳נין בה הסתתרו המבוקשים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מברך ומחזק את לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל, כוחות צה"ל ושב"כ, שעשו הלילה פעולה מוצלחת בג'נין, ידע כל מחבל שינסה לפגוע בכוחותינו – דמו בראשו ואנחנו נותנים גב לחיילים שלנו במלחמה נגד המחבלים. ידע כל לוחם, כל שוטר, כל חייל, שיש לו את הגיבוי המלא ממשלת ישראל, מהמשרד לביטחון לאומי וממפכ"ל המשטרה."

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי: "רוצה להודות לצה"ל, שב"כ, הלוחמים האמיצים של משמר הגבול ולוחמי הימ"מ – הטובים מכולם, על עבודה מקצועית ואיכותית, תוך חירוף נפש ותוצאות מבצעיות מכובדות שמביאות ביטחון והגנה לתושבי מדינת ישראל וזו ההזדמנות להגיד תודה לכל האנשים שמקריבים, משקיעים ומסכנים את חייהם למען מדינת ישראל."

סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס, סלאח אל ערורי מסר בתגובה לפעילות בג'נין: "הכיבוש ישלם את המחיר על הטבח שביצע בג'נין ותגובת ההתנגדות לא תאחר להגיע."

דובר הג'יהאד האיסלאמי, דאוד שהאב איים: "אנו הולכים לקראת עימות גדול במקרה שהתוקפנות נגד העם הפלסטיני תימשך."

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה הגיב: "הסכסוך עם הכיבוש יגיע למצב של פיצוץ נרחב, בין אם בגדה המערבית, בירושלים או ברצועת עזה."

אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button