צרכנות

ניכור הורי וביטול מזונות

קרדיט תמונה FREEPIK

ניכור הורי לרוב נטען כשהאב מבקש לבטל או להפחית את דמי המזונות, אך לא רק, לא פעם אנו נתקלים במקרה שאחד מההורים מגיש בקשה לניכור הורי רק בגלל שברצונו לשנות את הסדרי הראיה, כך שבאמת הילד לא ייפגע מהניכור שעושה ההורה המנכר. במאמר זה אנו נסביר את ההשלכות של הניכור לגבי תביעת מזונות ילדים, ועד כמה הוא אכן משפיע.

מה עושים שיש ניכור הורי

במקרה בו אחד מההורים חש שיש ניכור הורי עליו לפנות בדחיפות לערכאה שדנה בתביעת משמורת הילדים בבקשה לסעד דחוף להורות על הפסקת ניכור ההורי. לרוב, החלטה שיש להפסיק את הניכור ההורי, לא תשפיע על ההורה המנכר שיטען כי הוא מעולם לא עשה ניכור, אך יש להחלטה הזו משמעות בעתיד. ככל ואכן הניכור ההורי ממשיך, יש לבקש מערכאה השיפוטית שדנה בבקשת הצדדים להורות לפקידת הסעד לתת תסקיר עם המלצות כיצד ניתן למנוע את המשך המצב הקשה. עם קבלת המלצות פקידת הסעד יינתנו הוראות ברורות על ידי ערכאה השיפוטית, כאשר באם אחד מההורים לא ישתף פעולה עם ההמלצות פקידת הסעד, הוא ייקנס בגין בזיון בית המשפט.

סעד של ביטול מזונות ילדים על ניכור הורי

ככל והניכור הורי ממשיך למרות התראות וקנסות של הערכאה השיפוטית עליכם להגיש בקשה לביטול דמי המזונות. הסיבה לשלילת דמי המזונות נעוצה בהלכה הקובעת שהאב חייב במזונות הילדים רק כל זמן שהילדים רוצים לבוא לאב, אך ככל והילדים נהיו סרבנים, הרי שהם מאבדים את זכאותם לדמי המזונות. מדובר בצעד לא פשוט כלל וכלל, שכן בהחלטה זו למעשה נגזר על הילדים עונש שהם לא יהיו זכאים לדמי מזונות אפילו הבסיסיים ביותר. לכן, בית הדין הרבני לא ימהר להטיל סנקציה קשה כזו כנגד הילדים, אך ככל ולא תהיה אפשרות אחרת, בית הדין ישלול מהילדים את דמי המזונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ייצוג של טוען רבני מקצועי להצלחת המערכה

בכדי להצליח במערכה הלא פשוטה של ניכור הורי עליכם לשכור את שירותיו של טוען רבני מומלץ יהודה אבלס שבקיא היטב בניכור הורי. תביעה לביטול דמי המזונות בגין הניכור הורי הינה תביעה לא פשוטה כלל וכלל בפרט כאשר ההורה המנכר מנסה לטעון כביכול אין כאן ניכור הורי, אלא מדובר בניסיון לבטל את דמי המזונות במטרה שלא לשלם לילדים את שמגיע להם. לכן, חשוב לאסוף הרבה חומרים כגון עדויות, הקלטות, הסרטות, הודעות וכו' המראים בבירור את הניכור ההורי, בכדי שהטוען הרבני יוכל להציג אותם בבית הדין הרבני במטרה לשכנע כי הצדק עימכם.

Back to top button