מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ על מסיבת העיתונאים של נתניהו: הרפורמה תהרוס את הערכים הבסיסיים שעליהם הוקמה מדינת ישראל

לא מעט אנשי אופוזיציה כמו גם כלכלנים הביעו הערב (רביעי) ביקורת על הדברים אום נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבתה עיתונאים המיוחדת שקיים. יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר למשל ״במפגינים הוא מזלזל, על היועמ"שית הוא מאיים ואת הנגיד הוא מבטל – אבל הסיבה לעצור את ההפיכה המשטרית היא לא רק ירידה בדירוג האשראי ולא רק ההגנה על מפקדי צה"ל בחו"ל שתפגע – אלא קודם כל ומעל הכל משום שהיא תהרוס את הערכים הבסיסיים שעליהם הוקמה מדינת ישראל. נתניהו, ההיסטוריה לא תסלח לך על מסע החרבת שיטת הממשל והקרע שאתה יוצר בעם. עוד לא מאוחר לעצור״.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב אף הוא ואמר "מסיבת העיתונאים בהשתתפות ראש הממשלה ושלושת השרים מוכיחה שהם מ-פ-ח-ד-י-ם, כי הם יודעים את האמת ומבינים שאף גורם בעולם לא מוכן לבלוע את השקרים והבדיות שלהם. מדינת ישראל בדרך למשבר כלכלי שכמותו לא ידענו עשרות שנים והכל באחריות בנימין נתניהו".

ד"ר עדו קאליר, ראש ההתמחות באקטואריה בקריה האקדמית אונו הגיב לדבריו של ראש הממשלה נתניהו ממסיבת העיתונאים ואמר: "אם כלכלן אחד אומר לך שהדרך שלכם מסוכנת, אתה יכול לפקפק. אם מאות כלכלנים מתריעים בפניך, אתה אולי יכול להתערער. אבל אם נגיד בנק ישראל, שאתה בעצמך מינית, מתריע על סכנה ממשית לכלכלת ישראל, כדאי שתלך לעשות בדק בית. המשקיעים הזרים התרגלו לקבל מישראל מדיניות כלכלית עקבית, חוסר הוודאות והקרבות הפנימיים בין מערכות השלטון עלולים להרחיק אותם מכאן ולפגוע בכיס של כל אחד מאיתנו. הרפורמה במערכת המשפט עלולה להוביל לעלייה במחירי המשכנתאות ולהרחיק את המשפחות הצעירות עוד כמה צעדים נוספים מרכישת דירה בישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מארגני 'מחאת קפלן' בתגובה למסיבת העיתונאים: "מחריבי הדמוקרטיה, נתניהו וסמוטריץ׳, מתכוונים להחריב את כלכלת ישראל ולהעלות את יוקר המחייה, כחלק מהפיכת ישראל לדיקטטורה חשוכה. מאות כלכלנים, חברות היי טק ובכירים במשק מתריעים שאם ההפיכה המשטרית תעבור כלכלת ישראל תקרוס, וביבי וסמוטריץ משדרים עסקים כרגיל. הציבור לא קונה את המופע הציני והמנותק שלהם. ביום שאחרי ההפיכה ישראל תהיה דיקטטורה חשוכה ומצורעת שתקרוס כלכלית. חיביים לעצור אותם.מוצאי שבת בשעה 19:00 בקפלן, עוצרים את הדיקטטורה ומצילים את כלכלת ישראל."

Back to top button